حجت الاسلام کفیل با اشاره به روایتی از پیامبراکرم(ص) درباره سخت‌ترین کار رهبران در جامعه می‌گوید.

حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق کفیل سخنران و کارشناس امور دینی در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ثابت قدم بودن در دین و انتظار ظهور اظهار کرد: زیباترین موضوع در دین ثُبات و ثابت قدم بودن است. خداوند دو بار در قرآن هم در سوره شوری و هم در سوره هود به پیامبر (ص) اشاره به ثبات دارد. «فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ وَمَن تَابَ مَعَكَ وَلَا تَطْغَوْا ۚ إِنَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ» ؛ اما پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: «سوره هود مرا پیرم کرد.» چراکه در سوره آمده «وَمَن تَابَ مَعَكَ». یکی از رسالت‌های جدی ایشان، مقاوم کردن اُمت اسلامی در برابر هجمه‌ها بود. این استقامت برای مردم سخت است و برای پیامبر(ص) سخت نیست، اما زمانی سخت می شود که بخواهند امت را استقامت برسانند.

وی در ادامه با اشاره به استقامت اُمت اسلامی گفت: برای رهبران یک جامعه سخت‌ترین کار مقاوم کردن آن جامعه است، تا یک جامعه در برابر هجمه‌های باطل مقاوم باشند. امام سجاد (ع) می‌فرمایند: «کسی که در ولایت و دوستی با ما ثابت قدم باشد، خداوند به او اجر هزار شهید از شهدای بَدر و اُحد را به او عطا می‌کند.»

حجت الاسلام والمسلمین کفیل افزود: باید ثابت قدم بود وثابت قدم بمانیم. ما گاهی دورگه می‌شویم و به تعبیری دوستی در عروسی می‌رقصیم و در عزا گریه می‌کنیم، اما باید توجه کرد که یار امام زمان (عج) همیشه با امام است و از او پیروی می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار