مدیر کل انتقال خون استان یزد گفت: هزار و ۳۱۴ نفر در ۱۵ روز اول فروردین ماه ۹۸ مقداری از خون خود را اهدا کردند.

نقی تقوایی مدیر کل انتقال خون استان یزد در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت: در ۱۵ روز اول فروردین ماه ۹۸، هزار و ۶۰۲ نفر با هدف اهدای خون به مرکز انتقال خون استان مراجعه کردند که از این تعداد هزار و ۳۱۴ نفر موفق به اهدای خون شده اند.

وی با اشاره به  تعداد اهدا کننده‌ی خون افزود: ۲/۴ درصد زن و ۹۷/۶درصد مرد بوده اند که از این تعداد اهداکننده خون ۶۲ درصد اهداکننده‌ی مستمر بودند.

تقوایی ادامه داد:تاکنون هزار و ۹۷۴ واحد خون و فراوده‌های خونی به مراکز درمانی استان ارسال شده است.

مدیر کل انتقال خون استان در ادامه با اشاره به مراکز فعال خون گیری در ایام تعطیل نوروز افزود: در روز‌های ۲۸ اسفندماه ۹۷، سوم و چهارم و ۱۲ فروردین ۹۸ پایگاه مرکز خون گیری واقع در میدان ابوذر از ساعت ۸ لغایت ۱۳ فعال بود و هموطنان و اهداکنندگان  با مراجعه به این مرکز خون  خود را اهدا کردند.

وی گفت: شهروندانی که برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه می‌کنند کارت شناسایی معتبری  را به همراه خود داشته باشند.

تقوایی گفت: در حال حاضر ذخایر خون و فرآورده‌های خون در وضعیت مناسب قرار دارد و تمام تلاش کارکنان این مجموعه پاسخگویی کامل به درخواست‌های مراکز درمانی است و حتی در گاهی مواقع که استان‌های همجوار که اعلام نیاز کنند، پاسخگوی آن‌ها نیز هستیم.

انتهای پیام/ی

اهدای خون یزدی‌ها در ایام نوروز ۹۸

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار