صندوق بین المللی پول اعلام کرد رقمی بالغ بر ۱۰.۸ میلیارد دلار در چارچوب برنامه ارتقای اقتصادی آرژانتین در اختیار این کشور قرار می‌دهد.

صندوق بین المللی پول ۱۱ میلیارد دلار دیگر به آرژانتین وام می‌دهدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، صندوق بین المللی پول روز جمعه اعلام کرد رقمی بالغ بر ۱۰.۸ میلیارد دلار در چارچوب برنامه ارتقای اقتصادی آرژانتین در اختیار این کشور قرار می‌دهد.

آرژانتین که دو بحران اقتصادی بزرگ را در سال ۲۰۱۸ پشت سر گذاشته و پنجاه درصد ارزش برابری پول اش را از دست داده است، برای بهبود اقتصادش وامی ۵۷ میلیارد دلاری از صندوق بین المللی پول درخواست کرد که یک بخش حدود ۱۱ میلیارد دلاری از این وام روز جمعه برای تخصیص به این کشور آمریکای جنوبی مورد تایید قرار گرفت. با این پرداخت، صندوق بین المللی پول تاکنون ۳۸.۹ میلیارد دلار به آرژانتین کمک کرده است تا این کشور بتواند از بحران اقتصادی خارج شود.

صندوق بین المللی پول در بیانیه‌ای اعلام کرد، کسری بودجه و حساب‌های جاری زیاد که عامل بحران سال قبل بوده اند رو به بهبودند. با این حال صندوق تاکید کرده است که تورم به این زودی مهار نمی‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۱:۵۰ ۱۷ فروردين ۱۳۹۸
ببخشید //اونا هم 27 درصد سود میگیرن ؟؟
آخرین اخبار