دو کارشناس آمریکایی هشدار دادند تصمیم دونالد ترامپ برای بستن مرز مکزیک به اقتصاد آمریکا علی‌الخصوص صنعت خودروسازی آسیبی جدی وارد خواهد کرد.

کارشناسان آمریکایی: بستن مرز مکزیک به صنعت خودروسازی آمریکا ضرر می‌زندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، کارشناسان آمریکایی هشدار داده‌اند که بسته شدن مرز مکزیک بوسیله دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به صنعت خودروسازی این کشور آسیب زیادی وارد خواهد کرد.

دیوید کول، رئیس مرکز پژوهش خودرو در گفتگو با ان بی سی نیوز اعلام کرد: بستن مرز مکزیک اختلال بزرگی ایجاد خواهد کرد.

مت بلانت، رئیس شورای سیاست‌گذاری خودرو‌های آمریکایی اعلام کرد: هرگونه اقدامی که فعالیت‌های تجاری در مرز را متوقف کند، برای اقتصاد آمریکا بخصوص صنعت خودروسازی مضر خواهد بود. دسترسی به بازار مکزیک برای فعالیت‌های تجاری آمریکا بسیار مهم است.

دونالد ترامپ روز جمعه در حساب توییتر خود تهدید کرد در صورتیکه مکزیک با ورود غیرقانونی مهاجران به آمریکا مقابله نکند، مرز مکزیک را خواهد بست. وی حتی پس از آن موضع خود را تغییر داد و گفت: اگر با کنگره به یک توافق در خصوص پناهجویان دست نیابد، مرز مکزیک را می‌بندد.

ترامپ در توییتی نوشت: مکزیک باید از قوانین مهاجرتی بسیار قوی خود برای متوقف کردن هزاران نفری که تلاش می‌کنند وارد خاک آمریکا شوند، استفاده کند. مراکز بازداشتگاهی ما به حداکثر ظرفیت خود رسیده‌اند و ما دیگر هیچ مهاجر غیرقانونی را نمی‌پذیریم. گام بعدی بستن مرز است. این کار به ما کمک خواهد کرد از ورود مواد مخدر از مکزیک به خاک آمریکا نیز جلوگیری کنیم.

کلین کانوی، مشاور کاخ هم چند روز پیش اعلام کرد تهدید «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا مبنی بر بستن مرز مکزیک باید جدی گرفته شود.

دونالد ترامپ در حالی تهدید کرده است مرز مکزیک را می‌بندد که آمریکا در روز‌های اخیر با موج بی سابقه‌ای از هجوم پناهجویان غیرقانونی از مرز جنوبی کشور مواجه شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار