سخنگوی کاخ سفید در اظهاراتی در حمایت از تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای بستن مرز‌ها با مکزیک، اعلام کرد شاید این گزینه، بهترین گزینه باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت ترامپ با هشدار به کشورهای آمریکای مرکزی، تهدیدات خود در خصوص بستن مرز آمریکا با مکزیک را به منظور متوقف کردن جریان ورود مهاجران به آمریکا افزایش داد. سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید در این خصوص گفت رئیس جمهور تهدید نمی کند، او در حال انجام وظیفه خود به عنوان فرمانده کل در جهت حمایت از مردم آمریکاست.

او در ادامه تصریح کرد: بستن مرز گزینه نخست ما نیست؛ اما شاید بهترین تصمیم باشد.

شایان ذکر است، کریستین نیلسن، وزیر امنیت داخلی آمریکا روز سه شنبه سفر رسمی خود به اروپا را به منظور شرکت در نشستی در خصوص بحران مرزی آمریکا نیمه کاره رها کرد.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، یک مقام بلندپایه وزارت امنیت داخلی آمریکا که نخواست نامش فاش شود، به خبرنگاران گفت راه حل قطعی در خصوص بستن مرزها هنوز به دست نیامده است. وی همچنین گفت: بطور خلاصه، همه گزینه ها اکنون روی میز هستند و ما در حالت فوق‌العاده کامل به سر می بریم.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز روز شنبه در حساب کاربری خود در توییتر اعلام کرد آماده است تا گذرگاه های مرزی را به منظور مجبور کردن مکزیک به متوقف کردن سیل مهاجرانی که از فقر و خشونت در آمریکای مرکزی فرار می کنند، مسدود کند.

مقامات آمریکا گفته اند شمار افرادی که بخاطر عبور غیرقانونی از مرز بازداشت شده اند، در ماه به یکصد هزار نفر رسیده است که بیشتر آنها از هندوراس، گواتمالا و السالوادور هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار