آیت الله شاهچراغی کمک به سیل‌زدگان را نوعی جهاد در راه خدا برشمرد و گفت : با توجه به خسارات سیل در کشور یاری رسانی به مردم باید ادامه داشته باشد.

یاری رسانی به مردم سیل زده باید ادامه داشته باشدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، آیت الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه سمنان در خطبه های این هفته نماز جمعه سمنان گفت: وقوع این حجم سیل در کشور بی‌سابقه بود و ۲۰ استان گرفتار این حادثه طبیعی و خسارات فراوان ناشی از آن شدند، اما در کنار این خسارات سنگین، برکاتی هم مانند پر آب شدن سد‌ها و دریاچه‌ها و نوید رفع خشکسالی وجود دارد.

امام جمعه سمنان، ایجاد وحدت بین آحاد مردم و دولت را از دیگر برکات بارندگی‌ها و سیل اخیر در کشور بیان کرد و افزود: مردم برای کمک به سیل زدگان باید در کنار دولت باشند و همانطور که در دفاع مقدس همه به میدان آمدند و پیروز شدند، اکنون در مواجهه با این حادثه و کمک به مردم سیل‌زده باید کنار هم باشند تا این خسارات هر چه زودتر جبران شود.

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان همچنین در آستانه روز فناوری هسته‌ای، با گرامیداشت یاد شهدای هسته‌ای گفت: فعالان جوان هسته‌ای با تلاش و تقدیم شهید، این دانش را به ملت هدیه دادند و اقتدار کشور در گرو دانش هسته‌ای است و باید حفظ شود.

آیت الله شاهچراغی با بیان اینکه ما خواهان ساخت بمب اتمی نبوده و نیستیم، افزود: ایران اقتدار می‌خواهد وحفظ دانش هسته‌ای یکی از ضرورت‌ها در کشور است.

امام جمعه سمنان سلامت و امنیت را دو مولفه مهم در توسعه و از سرمایه‌های کشور عنوان کرد و افزود: مسئولان باید برای ارتقا این دو گزینه مهم در جامعه تلاش کنند.

نماینده، ولی فقیه در استان باتشریح اهمیت خدمت به مردم و پایان تعطیلات نوروز هم گفت: مسئولان و کارکنان دستگاه‌های اجرایی در آغاز روز‌های کاری سال جدید باید با تمان توان برای خدمت به مردم تلاش کنند.

آیت الله شاهچراغی با تبریک فرا رسیدن اعیاد شعبانیه بر ضرورت بهره‌مندی از فیوضات این ماه پر برکت تاکید کرد.

انتهای پیام / گ

 سخنان آیت الله شاهچراغی در نماز جمعه این هفته سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.