سی‌ان‌ان پیش‌بینی کرد انتشار علنی متن گزارش بازپرس پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا می‌تواند نتایج بسیار بدی برای ترامپ داشته باشد.

سی ان ان: انتشار گزارش کامل مولر نتایج بدی برای ترامپ خواهد داشتبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، انتشار علنی متن گزارش رابرت مولر، بازپرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ ریاست جمهوری آمریکا می‌تواند نتایج بسیار بدی برای دونالد ترامپ به همراه داشته باشد.

بر این اساس، برخی افراد نزدیک به رابرت مولر گفته اند انتشار کامل گزارش وی می‌تواند تبعات بدی برای رییس جمهور آمریکا داشته باشد. آن‌ها همچنین اعلام کرده‌اند این تبعات به مراتب بدتر از تصوری است که ویلیام بار، دادستان کل آمریکا درباره انتشار این گزارش دارد.

افراد نزدیک به مولر اعلام کرده اند ویلیام بار در یادداشتی که به کنگره داشت، نتایج تحقیقات تقریبا دو ساله درباره دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ را به خوبی درک نکرده است. طبق گفته مقامات دولتی و دیگران نتایج این تحقیقات ناامیدکننده است.

این افراد همچنین اعلام کرده اند ترامپ در مسیر قانون مانع تراشی کرده است که این موضوع می‌تواند تبعات بدی برای وی به همراه داشته باشد. تیم تحقیقاتی مولر متشکل از ۱۹ وکیل، ۴۰ مامور اف بی آی و شمار دیگری از افراد است.

ویلیام بار، وزیر دادگستری آمریکا در نامه‌ای به نمایندگان کنگره اعلام کرد یک نسخه سانسور شده از گزارش رابرت مولر را اواسط آوریل منتشر می‌کند. وی گفت به زودی همه می‌توانند این گزارش را بخوانند و به محتوای آن دسترسی داشته باشند.

مولر در جریان تحقیقات خود حدود ۲ هزار و ۸۰۰ احضاریه صادر و علیه حدود ۲۰ شخص حقیقی و حقوقی با طرح اتهامات گوناگون اعلام جرم کرده است، ولی هیچ‌یک از این اتهامات با احتمال تبانی و همکاری کارزار دونالد ترامپ با روسیه ارتباط مستقیمی ندارند.

علاوه بر این، مولر که نزدیک به دو سال مشغول تحقیق درباره احتمال دخالت‌ روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ به نفع دونالد ترامپ بوده، مشخصاً اعلام نکرده که آیا در این زمینه جرمی اتفاق افتاده است یا خیر و قضاوت نهایی در این زمینه را به وزیر دادگستری محول کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار