مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان از شروع روند افزایش ورود ناوگان حمل تره بار به منطقه جنوب کرمان خبر داد.

روند افزایشی ورود ناوگان حمل تره بار در جنوب کرمانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  مسعود جمیلی مدیر کل راهداری وحمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان گفت: با توجه به تعطیلات ایام نوروز و همچنین ممنوعیت تردد کامیون های حامل بارهای غیر فاسد شدنی و در نتیجه عدم تخلیه آنها در مقاصد مورد نظر شاهد کاهش ورود ناوگان حمل به منطقه بودیم که با اتمام تعطیلات و رفع محدودیت های ترافیکی از روز 14 فروردین افزایش ورود ناوگان به منطقه آغاز شده است.

وی افزود: با تمهیدات اندیشیده شده در تعطیلات سال جاری با وجود محدودیت های ترافیکی اعمال شده در جاده ها و همچنین شرایط آب و هوایی حاکم بر کشور از تاریخ 28 اسفند97 تا 14 فروردین 98، 10420 بار نامه حمل بار در شرکت های حمل و نقل جنوب استان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 24درصد رشد داشته است.

جمیلی تصریح کرد: با توجه به اینکه طبق قانون شورای عالی ترابری کشور، نرخ حمل بار توافقی است ، و بر همین اساس به علت افزایش عرضه محصول و کمبود کامیون در این ایام شاهد افزایش نرخ حمل بصورت مقطعی در این ایام خواهیم بود، که در صورت مدیریت برداشت محصول توسط کشاورزان عزیز بعد از تعطیلات این روند به شرایط عادی بر خواهد گشت.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان در خصوص نرخ حمل گفت: نرخ بر اساس میزان عرضه و تقاضا توسط انجمن شرکت های حمل ونقل تعیین و به شرکت ها ابلاغ می شود و این اداره بر اساس نرخ های ابلاغ شده فعالیت نظارتی را انجام و درصورت مشاهده تخلف با شرکت های خاطی برخورد خواهد کرد.

وی ضمن اشاره به شرایط حاکم بر کشور در خصوص افزایش نرخ تورم گفت: صنعت حمل ونقل نیز از این قاعده مستثنی نبوده و افزایش قیمت روغن،لاستیک،قطعات یدکی بر کرایه حمل تاثیر خواهد گذاشت و امیدواریم همانگونه که صدور مجوز صادرات در سال 97مشکلی برای این صنعت بوجود نیاورد،در سال جاری نیز با ادامه این روند، شاهد کاهش ارزش محموله قابل حمل نباشیم.

مدیر کل راهداری وحمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان از صاحبان کالا خواست ضمن رویت جدول نحوه محاسبه نرخ حمل بار در صورت مشاهده مغایرت به انجمن های صنفی شرکت های حمل ونقل و ادارات راهداری در شهرستان های تابعه مراجعه کنند.

انتهای پیام /س


شروع روند افزایش ورود ناوگان حمل تره بار به منطقه جنوب کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار