مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان گفت: پس از رانش زمین در گردنه اسدآباد و محور نورآباد نهاوند - لرستان به عنوان ۲ مسیر شریانی ایمن سازی شدند.

گردنه اسدآباد و نورآباد ایمن سازی شدندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علیمردان طالبی افزود: به منظور ایمن سازی این محور و پیشگیری از بروز سوانح احتمالی تابلو و علائم ایمنی برای آگاه سازی رانندگان نصب شد.
وی بیان کرد: همچنین با بهره گیری از ماشین آلات راهسازی مخلوط در قسمت‌های دارای اختلاف سطح پخش و سپس کوبیده و تسطیح شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان اضافه کرد: در مرحله نخست ایمن سازی صورت گرفت و پس از مساعد شدن شرایط جوی اعتباری برای ایمن سازی مسیر‌های آسیب دیده اختصاص می‌یابد.
طالبی اظهار داشت: هم اینک تمامی راه‌های اصلی فرعی و روستایی این استان باز بوده و تردد در آن جریان دارد و هیچ نقطه‌ای از استان قطعی آب، برق، گاز و مخابرات نداریم.
وی اضافه کرد: پنج تن بر اثر بروز سیلاب جان باختند که مهمترین علت مرگ این افراد بی احتیاطی و بی توجهی به توصیه‌ها و هشدار‌های مدیریت بحران بوده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان نیز در این باره بیان کرد: با توجه به بارندگی‌های اخیر، آب به زیرسازی نفوذ کرده و موجب سست شدن لایه‌های خاک شده است.
مصطفی پناهنده افزود: شستشوی خاک و سست شدن لایه‌های آن موجب تغییر جنس خاک و رانش در سطح جاده و اختلاف سطح شده است.
وی اضافه کرد: تیم‌های راهداری با بهره گیری از مصالح مورد نیاز از جمله آسفالت سرد اقددام به تسطیح و ایمن سازی این گردنه کردند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان گفت: با وجود ایمن شدن مسیر، خطر ریزش سنگ وجود دارد، بنابراین تردد با دقت و ایمنی بالا از این گردنه صورت می‌گیرد.
انتهای پیام/ص.ف

ایمن سازی راه‌های ارتباطی نهاوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.