معاون صنایع دستی استان کرمانشاه گفت : نمایشگاه‌های نوروزی سوغات و صنایع دستی در سطح شهر کرمانشاه و سایت جهانی بیستون پس از عبور سامانه بارشی قوی از جو استان فعالیت مجدد خود را از سر گرفتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،پروانه حیدری معاون صنایع دستی استان کرمانشاه با اشاره به توقف فعالیت نمایشگاه‌های نوروزی سوغات و صنایع دستی در سطح استان طی روز‌های یکشنبه و دوشنبه (یازدهم و دوازدهم فروردین)، گفت : باتوجه به هشدار‌هایی که ستاد مدیریت بحران استان در خصوص احتمال وقوع سیل در کرمانشاه داشت، طی روز‌های مذکور فعالیت نمایشگاه‌های نوروزی سوغات و صنایع دستی استان را متوقف کردیم.

وی گفت : درپی بارش‌های شدیدی که در سطح استان داشتیم، غرفه‌های سوغات و صنایع دستی و سیاه چادر‌ها در نمایشگاه‌های اکثر شهرستان‌ها دچار خسارت شد و در شرایط کنونی امکان برپایی مجدد آن‌ها را نداریم.

معاون صنایع دستی استان تاکید کرد: هرچند برخی از غرفه‌ها و سیاه چادر‌های نمایشگاه‌های سطح شهر کرمانشاه و سایت جهانی بیستون نیز دچار آسیب شدند، اما اکثر آن‌ها پابرجا هستند و از دیروز فعالیتشان را از سرگرفته‌اند.

وی افزود: در حال حاضر نمایشگاه‌ها و سیاه چادر‌های نوروزی در مجموعه تاریخی تاق بستان، سطح هشت منطقه شهرداری کرمانشاه و سایت جهانی بیستون با بیش از ۱۵۰ غرفه دائر هستند.

حیدری در ادامه از برنامه معاونت صنایع دستی سازمان میراث برای جبران خسارت وارد شده به هنرمندان صنایع دستی در سیل و بارش‌های اخیر کشور خبرداد و یادآورشد: درحال تهیه لیست میزان خسارات وارد شده به هنرمندان صنایع دستی استان در این بارش‌ها هستیم تا آن را به سازمان ارسال کنیم.

در نوروز امسال در ۷۰ نقطه از سطح استان ۲۱۵ غرفه سوغات و صنایع دستی و ۳۸۰ سیاه چادر عرضه انواع شیرینی‌ها، آش‌ها و نان‌های محلی برپا شد که تا روز ششم فروردین حدود ۳۹۰ میلیون تومان فروش داشتند.

نمایشگاه‌های نوروزی سوغات و صنایع دستی سطح استان تا پایان روز جمعه (۱۶ فروردین) فعال خواهند بود .

 

 

انتهای پیام/د

فعالیت نمایشگاه‌های نوروزی سوغات و صنایع دستی استان متوقف شده بود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.