کاهش سطح تولید اوپک و افزایش غیرقابل انتظار ذخایر نفتی آمریکا باعث صعود قیمت طلای سیاه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، در پی ادامه تلاش سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) برای کاهش تولید نفت و همچنین انتشار گزارشی درباره افزایش غیرقابل انتظار ذخایر نفت آمریکا، بهای طلای سیاه امروز (چهارشنبه) با افزایش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با ۳۶ سنت افزایش (معادل ۰.۵ درصد) به ۶۹ دلار و ۷۳ سنت در هر بشکه رسید. نفت خام برنت در معاملات روز گذشته به ۶۹ دلار و ۸۷ سنت رسیده بود که این بالاترین سطح از ۱۲ نوامبر سال گذشته میلادی محسوب می‌شود.

بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با ۲۶ سنت افزایش (معادل ۰.۴ درصد)، ۶۲ دلار و ۸۴ سنت در هر بشکه معامله شد. نفت شاخص آمریکا در معاملات روز گذشته به ۶۲ دلار و ۹۰ سنت رسیده بود که این بالاترین سطح از ۷ نوامبر محسوب می‌شود.

شایان ذکر است، کشور‌های عضو و غیرعضو اوپک از جمله روسیه پیشتر موافقت کردند روزانه ۱.۲ میلیون بشکه از سطح تولید خود را برای مقابله با اشباع بازار نفت بکاهند. سطح ذخایر نفتی اوپک در ماه مارس به پایین‌ترین سطح در ۴ سال اخیر رسید. مؤسسه نفت آمریکا هم اواخر روز گذشته اعلام کرد که سطح تولیدات نفتی این کشور در هفته گذشته به شکل غیرقابل انتظاری با افزایش همراه بوده است.

در پی کاهش ارزش دلار آمریکا و کم شدن تقاضا برای طلا، بهای طلا امروز (چهارشنبه) با اندکی کاهش همراه بود. بهای هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۲۹۰.۸۱ دلار رسید.

انتهای پیام/

بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار