بهای جهانی نفت و طلا در معاملات روز دوشنبه با تغییراتی همراه بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بهای جهانی نفت در معاملات نخستین روز هفته [دوشنبه] با روند افزایشی همراه بود. اظهارات خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی مبنی بر تداوم سیاست‌های سازمان کشور‌های صادر کننده نفت [اوپک] برای پایین نگه داشتن تولید و صادرات نفت و همچنین کاهش فعالیت‌های دکل‌های حفاری نفت در آمریکا از مهمترین دلایل افزایش بهای نفت در معاملات امروز دوشنبه بوده است.

بر این اساس، بهای هر بشکه نفت برنت [شاخص قیمت‌گذاری بین‌المللی برای نفت خام] با ۳۰ سنت افزایش، معادل ۰.۵ درصد، ۶۵ دلار و ۴ سنت معامله شد. هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت [شاخص قیمت‌گذاری بین‌المللی برای نفت سبک] با ۳۲ سنت افزایش، معادل ۰.۶ درصد ۵۶ دلار و ۳۹ سنت دادوستد شد.

فالح روز گذشته اعلام کرد هنوز برای تغییر سیاست‌های اوپک در اجلاس آتی که در ماه آوریل برگزار می‌شود، زود است. وی گفته است در صورتی که اختلالی پیش نیاید تداوم اجرای این سیاست حتمی است. اوپک از ابتدای سال جاری میلادی مجموع تولید روزانه خود را به یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه رسانده است. قرار است اعضای این سازمان در ۱۷ و ۱۸ آوریل سال جاری میلادی جلسه‌ای در وین برگزاری کنند. جلسه بعدی در تاریخ ۲۵ و ۲۶ ژوئن جهت بررسی سیاست‌های عرضه، برنامه ریزی شده است.

از سوی دیگر، کاهش فعالیت‌های دکل‌های حفاری نفتی آمریکا پس از ثبت رکورد تولید روزانه، از دیگر دلایل افزایش بهای نفت در روز دوشنبه است.

در همین حال، بهای جهانی طلا در معاملات روز دوشنبه به تاثیر از تقویت ارزش دلار کاهش یافت. هر اونس طلای اسپات با ۰.۱ درصد ۱۲۹۷ دلار و ۲۰ سنت داد و ستد شد.

سایر فلزات گرانبها نیز با روند افزایشی همراه بود.

انتهای پیام/

بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار