مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: ارتقاء ایمنی و بهره‌وری بنادر کوچک و اسکله‌های صیادی و چندمنظوره غرب استان در دستور کار قرار دارد و اولویت لایروبی با اسکله‌های چندمنظوره است.

لایروبی اسکله‌های صیادی باید سرعت بگیردبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، بهروز آقایی در بازدید یک روزه از سواحل غرب استان، از بنادر صیادی و چندمنظوره جد، زرآباد و تنگ بازدید و با صیادان و لنجداران دیدار و گفتگو کرد.

 مدیرکل بنادر و دریانوردی استان در راس ستاد بحران این اداره‌کل به منظور ارتقا ایمنی و بهره‌وری بنادر و اسکله‌های صیادی و چندمنظوره غرب چابهار و رعایت الزامات ایمنی و زیست محیطی از سواحل غربی استان بازدید کرد.

در این بازدید از اسکله چندمنظوره جد، ساحل روستای درک، اسکله صیادی شهید رضایی زرآباد، اسکله صیادی تنگ و فرآیند ساخت اسکله چندمنظوره جدید روستای تنگ در سواحل غربی استان بازدید به عمل آمد و در دیدار مردمی با صیادان و لنجداران جهت نظارت بر رعایت الزامات ایمنی و بررسی مشکلات؛ توصیه‌ها و هشدار‌های ایمنی جهت ارتقا آمادگی در مواجهه با شرایط اضطرار و بحران خاطرنشان شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان در جریان این بازدیدها، بر تسریع در لایروبی اسکله‌های صیادی تاکید کرد و افزود: ارتقای ایمنی و بهره‌وری اسکله‌های صیادی و چندمنظوره در سواحل استان به عنوان عامل مثبت پویایی، اشتغال‌زایی و رونق تولید در معیشت و توازن جمعیت مردم منطقه نقش تعیین کننده دارد.

وی گفت: بندر چابهار و سواحل استان علاوه بر پتانسیل‌های بندری و ترانزیتی دارای ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری ساحلی و بومی محلی است که توجه به سرمایهگذاری بخش خصوصی در این بخش کمتر شناخته شده، رونق و شکوفایی اقتصادی شهرستان و استان را خواهد داشت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان همچنین با تاکید بر وظیفه حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی بر سواحل و بنادر و به عنوان متولی در امر ممانعت از ساخت و ساز‌های غیرمجاز در سواحل، صیانت از سرمایه‌های ملی را به عنوان یک وظیفه همگانی یادآور شد.

انتهای پیام/ع

لایروبی اسکله‌های صیادی باید سرعت بگیرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار