پرهیز از خوردن قارچ‌های کوهی و باغی

مردم از خوردن قارچ‌های موجود در طبیعت خودداری کنند.

لزوم پرهیز از خوردن قارچ‌های کوهی و باغیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان هشدار داد: مردم هنگام گشت وگذار در طبیعت از مصرف گونه های مختلف قارچ که در دشتها ، باغها و جنگلها رویده اند اجتناب کنند چون برخی از آنها سمی هستند و قابل تشخیص با انواع قارچهای خوراکی نیستند.


سال گذشته ۳۵ نفر از مردم آذربایجان شرقی به علت مصرف قارچ سمی دچار مسمومیت شدید شده بودند.


آذربایجان شرقی با برخورداری از اقلیم‌های جغرافیایی و پوشش‌های گیاهی متنوع از شرایط مناسبی برای رویش انواع قارچ‌ها برخوردار است.


پدیدار شدن قارچ‌های متنوع در مناطق مختلف جنگلی، باغی و کوهستانی این استان در فصل بهار همراه با افزایش نسبی امکانات و تمایل بیشتر مردم برای چیدن قارچ در هنگام سفر و گردش، احتمال بروز مسمومیت‌های قارچی را افزایش می‌دهد.


به گفته کارشناسان اورژانس، تهوع و استفراغ، اسهال، شکم‌درد و تعریق از علائم زودرس مسمومیت قارچی است گه گاهی علائم مغزی مانند توهم، خواب‌آلودگی، تشنج و با بی‌قراری نیز با آن همراه می‌شود.


متخصصان تغذیه هم تاکید می‌کنند: مردم از مصرف قارچ‌های کوهی، جنگلی و باغی خودداری و حتماً از قارچ‌های بسته‌بندی‌شده دارای تاریخ انقضا استفاده کنند.

انتهای پیام/

 

لزوم پرهیز از خوردن قارچ‌های کوهی و باغی

برچسب ها: اورژانس ، مسمومیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.