رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان شرقی ،ازمسمومیت ۱۳ نفر از مردم آذربایجان شرقی در ۹ روز گذشته، به علت مصرف قارچ سمی خبرداد.

مسمومیت ۱۳ نفر با مصرف قارچ‌های سمیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ فرزاد رحمانی  رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان شرقی گفت: از ۲۲ اردیبهشت تاکنون، مسمومیت ۱۳ نفر از هم استانی‌ها بر اثر مصرف قارچ‌های سمی روییده در مناطق مختلف جنگلی و کوهستانی، ثبت شده است.

 

به گفته او، از این تعداد یک نفر در بخش مراقبت‌های ویژه و ۳ نفر در بخش معمولی بستری شده و بقیه سرپایی درمان و ترخیص شده اند.
او افزود: ۳ نفر از مسموم شده ها، بالای ۷۰ سال و بقیه زیر ۵۰ سال دارند.


رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان با بیان این که سموم قارچ‌ها با حرارت، انجماد، خشک کردن و یا روش‌های دیگر از بین نمی‌رود، یادآور شد: هنوز معیار مناسبی برای شناسایی قارچ‌های سمی براساس شکل یا ظاهر آن‌ها وجود ندارد، از این رو مردم باید از مصرف قارچ‌های وحشی و نامطمئن خودداری کنند.


رحمانی با اشاره به این که اگر مسمومیت در عرض ۲ ساعت از مصرف قارچ آغاز می‌شود، دوره بالینی مسمومیت بیمار خوش خیم خواهد بود و اگر علائم، ۶ ساعت پس از مصرف آغاز شود، سیر بالینی بیماری جدی و کشنده خواهد بود، تاکید کرد: ضروری است شهروندان در صورت بروز علائم ناشی از مسمومیت با قارچ‌های سمی هر چه سریع‌تر به مرکز درمانی مراجعه کرده و یا با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند.

 

انتهای پیام/

 

مسمومیت ۱۳ نفر با مصرف قارچ‌های سمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.