سرپرست استانداری گلستان گفت: شب گذشته راه ارتباطی آق‌قلا به اینچه‌برون با همت لشکر ۳۰ ارتش جمهوری اسلامی ایران بازگشایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، میرمحمد غراوی سرپرست استانداری گلستان  ظهر امروز در خصوص آخرین وضعیت سیل در گلستان گفت: با همت لشکر ۳۰ ارتش جمهوری اسلامی ایران راه ارتباطی شهر آق‌قلا به اینچه‌برون در شب گذشته بازگشایی شد.

وی با بیان اینکه از روز گذشته میزان بارش و رواناب‌ها در رودخانه‌های استان گلستان رو به کاهش بود، گفت: یک بازدید هوایی با حضور نماینده، ولی فقیه در استان، فرماندهان ارتش و نماینده کل نیرو‌های مسلح از منطقه گلستان صورت گرفت.

سرپرست استانداری گلستان ابراز کرد: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا با تعداد ۴۰ الی ۵۰ ماشین‌آلات سنگین کانالی را ایجاد می‌کنند تا آب رودخانه گرگان‌رود قبل از ورود به سد وشمگیر و سپس به دریاچه شور بریزد.

غراوی افزود: پیش‌بینی می‌شود اگر سیلاب در آینده اتفاق بیافتد حدود ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب ذخیره کنیم و از ورود به شهر‌ها و منطقه آق‌قلا در مسیر رودخانه گرگان‌رود جلوگیری کنیم.

وی گفت: همه نیرو‌های امدادی در تلاش هستند که آب محلات آبگرفته را به وسیله پمپاژ تخلیه کنند و در صورتی که هوای استان همچنان مساعد باشد به زودی می‌توانیم آب محلات منطقه را تخلیه کنیم و آرامش را به مناطق سیل‌زده گلستان باز گردانیم.

سرپرست استانداری گلستان گفت: در گمیشان نیز اتفاقات بسیار خوبی رخ داد شب گذشته لایروبی که از بندرانزلی به منطقه رسیده بود اکنون کار لایروبی را قبل از رودخانه گرگان‌رود و از درون دریا انجام می‌دهد که با این کار احتمال ورود سیلاب به سمت دریا شدت بیشتری به خود خواهد گرفت.

غراوی خاطرنشان کرد: همکاران ما در سازمان بنادر مشغول لایروبی هستند و کانال‌های فرعی موجود در مسیر رودخانه گرگان‌رود که منتهی به دریا می‌شوند را دو برابر کردند و شدت جریان سیلاب به دریا شدت بیشتری به خود گرفت و آب دریا به شکل قابل‌ملاحظه‌ای افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: به همه شهروندان گلستانی این نوید را می‌دهیم که در کمترین مدت زمان آرامش به مناطق سیل‌زده استان باز خواهد گشت.
 
منبع:فارس

انتهای پیام/م
 
 

بازگشایی راه ارتباطی آق‌قلا به اینچه‌برون

 
 
 
برچسب ها: ارتش ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.