بیایید با طبیعت زیبا مهربان باشیم چرا که برای ایجاد نشاط و شادی به طبیعت شاد و خنده رو، نیاز داریم، ما مردم می‌توانیم بهترین حافظان محیط زیست باشیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،از وقتی که انسان پا بر روی زمین گذاشت، طبیعت با گشاده رویی از او استقبال کرد، نیاز‌های اولیه زیست، رشد و نمو را بدون هیچ چشم داشتی در اختیارش گذاشت، زمین برای انسان منشاء خیر و برکت شد، اما زمین نمی‌دانست، انسان‌های ناسپاس سهم خواهی آزمندانه‌ای را در پیش خواهند گرفت و با میزبان خود با فجیع‌ترین و بی رحمانه‌ترین رفتار‌ها را خواهند داشت.
 
چنانکه حوادث اخیر در کشور آسیب‌هایی را بر جای گذاشت که دلیل اصلی این ویرانی‌ها دست درازی و برخورد توام با نامهربانی این مهمان در زمینی بود که در آن ساکن شده است.
 
برداشت بی رویه و غیراصولی آب از منابع زیرزمینی، دفع غیر اصولی زباله ها، آتش زدن درختان و مراتع، تخریب طبیعت و جایگزینی آن با عوامل مصنوعی، ساخت برج و ویلا در حریم رودخانه ها، بی توجهی متولیان امر و .. همه عواملی بودند، که بر شدت تخریب طبیعت کمک کردند، متاسفانه امروزه مشکلات محیط زیستی رو به رشد بوده و نقش انسان در این میان پر رنگ‌تر از هر عامل دیگری است.
 
اما هدف نگارنده، ۱۳ فروردین، روز طبیعت است، بیایید از زیربار مسئولیت شانه خالی نکنیم وظیفه همه ما هست جلوی تخریب زمین و طبیعت آن را بگیریم، ما که ساکنین کره زمین هستیم، لازم است که اقدامات فوری برای کاهش احتمالات از دست دادن این خانه زیبا را تا دیر نشده انجام دهیم،

اگر همه دست به دست هم دهیم می‌توانیم تغییرات اساسی ایجاد کنیم و شایدظرف چند سال آینده شاهد کاهش ویرانی طبیعت باشیم. طبیعت زیبایی که با وجودتمام خشونت‌های انجام گرفته برایش همچنان مهربانانه برخورد می‌کند، بیایید از فردا مواظب زباله هایمان باشیم مخصوصا اشیای پلاستیکی را در طبیعت رها نکنیم، بیایید مانع بریدن درختان باشیم، از وسایل نقلیه شخصی کمتر استفاده کنیم، مانع قانون شکنی‌ها بشیم، از آب‌های زیرزمینی مان محافظت کنیم.

بیایید با طبیعت زیبا مهربان باشیم چرا که برای ایجاد نشاط و شادی به طبیعت شاد و خنده رو، نیاز داریم، ما مردم می‌توانیم بهترین حافظان محیط زیست باشیم، و ازش لذت ببریم بدون اینکه آسیبی به این نعمت بزرگ الهی وارد کنیم پس از همین فردا با عبرت از اتفاقات اخیر، دست به طبیعت نزنیم.
 
انتهای پیام/م
 

لزوم حفظ محیط زیست

برچسب ها: نوروز98 ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.