پس از دو سال بحث و گفتگو در مجلس و دولت انگلیس؛

امضای تومار مخالفت با برکسیت رکورد زد

تومار مخالفت با برکسیت در پی درج بیش از شش میلیون امضا رکورد عدم موافقت با اقدام دولت برای جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا را شکست.

امضای تومار مخالفت با برکسیت رکورد زدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، تومار الکترونیکی که در پایگاه اینترنتی مجلس عوام انگلیس ایجاد شده تاکنون بیش از شش میلیون امضا در مخالفت با برکسیت جمع کرده است. این امضا‌ها که رکورد تازه‌ای از مخالفت با یک تصمیم را به ثبت رسانده است از دولت انگلیس می‌خواهد خروج از اتحادیه اروپا را لغو و شرایط باقی ماندن لندن در این اتحادیه را مهیا کند یا اجازه دهد در یک همه پرسی دیگر مردم گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنند.

در همان ساعات اولیه صد هزار نفر این تومار را امضا کردند و هر لحظه بر ثبت امضا‌ها در آن افزوده می‌شود. رصدکنندگان این تومار اعلام کردند هر دقیقه حدود دو هزار نفر آن را امضا می‌کنند و امضا‌ها همچنان ادامه دارد.

مردم انگلیس شنبه هفته گذشته با برگزاری تظاهراتی که شمار حاضران در آن حدود یک میلیون نفر برآورد شد اعتراض خود را به نابسامانی‌های ناشی از برکسیت ابراز و بر ضرورت تداوم ماندن این کشور در اتحادیه اروپا تاکید کردند. همزمان روز ۲۹ مارس (نهم فروردین) با پایان یافتن مهلت دو ساله انگلیس برای ترک اتحادیه اروپا موافقان برکسیت مقابل پارلمان انگلیس تجمع و بر ضرورت اجرای هر چه سریعتر آن تاکید کردند.

برکسیت، جامعه، مجلس و حتی دولت انگلیس را دوپاره کرده است به گونه‌ای که در رای گیری‌ها بر سر لوایح دولت شماری از اعضای دولت با آن مخالفت کردند و به آن رای منفی دادند. ترزا می‌، نخست وزیر انگلیس بار‌ها ضمن حمایت از برکسیت همه پرسی دوم بر سر آن را رد و اجرای آن را زیر سوال بردن دموکراسی توصیف کرده است.

دولت انگلیس ۲۹ مارس، روز پایان مهلت دوساله این کشور برای ترک اتحادیه اروپا، توافقش با این اتحادیه را بر سر چگونگی خروج از آن سومین بار به رای گذاشت که با ۲۸۶ رای موافق در مقابل ۳۴۴ رای مخالف به تصویب نرسید و سومین بار توافق ترزا می‌ را به شکست کشاند و بحران برکسیت را تشدید کرد. نمایندگان پارلمان انگلیس در واپسین ساعات پایان مهلت دو ساله این کشور برای چگونگی خروج از اتحادیه اروپا و پس از جدال موافقان و مخالفان این توافق با ۵۸ اختلاف رای آن را رد کردند.

با این نتیجه بر اساس اعلام اتحادیه اروپا انگلیس باید ۱۲ اوریل (۲۳ فروردین) اتحادیه اروپا را بدون توافق ترک کند یا مهلت بلندمدت از اتحادیه اروپا بگیرد که مشروط به موافقت کشور‌های عضو این اتحادیه است. قرار است امشب نمایندگان بر سر راه‌های خروج از بن بست برکسیت بحث و تبادل نظر و رای گیری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار