مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ارتباطات استان ایلام برقرار شد/ وجود اختلالات محدود در لرستان به دلیل قطعی برخی مسیرها


صادق عباسی شاهکوه اعلام کرد ارتباطات مخابراتی ایلام با خارج از این استان که از دیشب به دلیل قطع هر سه مسیر فیبر نوری قطع شده بود، هم‌اکنون برقرار شده است.


صادق عباسی شاهکوه معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در چند روز اخیر سیل‌های مناطق مختلف کشور و به خصوص رانش زمین سبب قطعی شبکه زیرساخت یا همان فیبر نوری زیرساخت شد و این قطعی‌ها در استان‌های لرستان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان بیشتر بود. این شبکه‌های ارتباطی از چند مسیر طراحی شده است و اگر یکی از آن‌ها قطع شود سعی می‌کنیم ارتباطات را از مسیرهای برقرار کنیم؛ یعنی در صورت قطعی ارتباطات در یک نقطه، ترافیک داده‌ای به نقطه‌ای دیگر منتقل می‌شود. در ایلام سه مسیر فیبر نوری به سمت لرستان، خوزستان و کرمانشاه وجود دارد که دیشب بر اثر سیل، همه این‌ها در عرض سه یا چهار ساعت قطع شد؛ اول مسیر مهران، بعد مسیر لرستان و در آخر نیز مسیر کرمانشاه قطع شد و در واقع ایلام ارتباطش به طور کامل با استان‌های دیگر کشور قطع شد.

وی ادامه داد: پس از این اتفاق همکاران ما سریعاً به مناطق مورد نظر اعزام شدند که در مسیر نیز در بسیاری از نقاط امکان تردد به دلیل آبگرفتگی زیاد وجود نداشت ولی نهایتاً همکاران ما موفق شدند در ساعت ۱۳ امروز مسیر فیبر نوری به سمت کرمانشاه را تعمیر کنند و ارتباط ایلام دوباره برقرار شد. هم‌اکنون همه ارتباط از همان مسیر صورت می‌گیرد و مشکلی وجود ندارد ولی در تلاش هستیم تا مسیرهای دیگر را نیز دوباره راه‌اندازی کنیم.

عباسی شاهکوه در ادامه افزود: در استان ایلام ارتباط مربوط به شبکه زیرساخت یعنی ارتباط بین استانی به طور کامل برقرار است البته در داخل استان ممکن است همه جا ارتباط نباشد و شاید اپراتورها دچار مشکل شده باشند که من از آن‌ها اطلاعی ندارم ولی ارتباط بین استانی و بین‌الملل کاملاً برقرار است و با اندک اطلاعاتی که من دارم برای اپراتورها هم مشکل جدی وجود ندارد. این نکته را هم باید بگوئیم که این اپراتورها همانند ما چند مسیر ندارند و به همین دلیل ممکن است قطعی طولانی‌تر باشد و به همین دلیل در تلاش هستیم تا به آنها هم کمک کنیم.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در رابطه با وجود مشکل مشابه در استان لرستان گفت: مشکلی مشابه و ریسک بزرگی در استان لرستان نیز داریم که در تلاشیم آن‌ را نیز برطرف کنیم. در لرستان ارتباط برقرار است و جای نگرانی نیست اما همکاران ما در تلاش هستند تا از هرگونه قطعی کلی در لرستان پیشگیری کنند.

وی ادامه داد: در لرستان شبکه زیرساخت (ارتباطات بین استانی و بین‌الملل) کاملاً وصل است ولی چون در بعضی مسیرها فیبر نوری قطع شده، ممکن است بعضی اپراتورها مشکل داشته باشند. چون این اپراتورها همانند ما چند مسیر ندارند، ممکن است قطعی طولانی‌تر باشد و به همین دلیل در تلاش هستیم به آن‌ها هم کمک می‌کنیم. در لرستان مخابرات در نقاطی قطعی دارد که ما به آن‌ها کمک می‌کنیم این قطعی‌ها زودتر رفع شود.

عباسی شاهکوه در خصوص وضعیت ارتباطات شبکه سیار در این دو استان توضیح داد: ما شبکه زیرساخت هستیم و همه این‌ها برای ارتباط بین استانی به این شبکه وابسته هستند. اما اینکه شبکه موبایل در یک ایستگاه خاص مشکل داشته باشد، جزئیاتش را من اطلاع ندارم. آن طور که من شنیدم، مخابرات پلدختر هنوز ارتباطش به صورت کامل برقرار نشده و دچار اختلال است و ما کمک می‌کنیم تا برطرف شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: خواندنی ، بهترین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۲:۴۰ ۱۲ فروردين ۱۳۹۸
ارتباط از اول برقرار بود // فکنم کسی دیگه نمونده که گوشی را برداره
آخرین اخبار