معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه آبادان گفت: ۲۰ فروند قایق از ناو تیپ ذوالفقار اروندکنار به اهواز و سه فروند پایگاه دریابانی آبادان به منطقه دشت آزادگان اعزام شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،بیژن ربیعی معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه آبادان گفت: به منظور پشتیبانی از روستا‌های در معرض خطر سیل در شهرستان‌های اهواز و دشت آزادگان ۲۰ فروند قایق از ناو تیپ ذوالفقار اروندکنار به اهواز و سه فروند پایگاه دریابانی آبادان به منطقه دشت آزادگان اعزام شدند.

وی همچنین در خصوص آخرین وضعیت رودخانه‌های آبادان و اقدامات مدیریت بحران این شهرستان افزود:با توجه به شرایط ناپایدار جوی و افزایش حجم ورودی سد‌های استان خوزستان در بالادست و احتمال سیلاب، ستاد اجرایی شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان آبادان جلسات متعددی برگزار و اوضاع را تحت بررسی و کنترل دارد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه آبادان گفت: معاونت برنامه ریزی و توسعه مدیریت این فرمانداری با حضور سایر اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران به صورت ۲۴ ساعته دبی آب رودخانه اروند صغیر و بهمنشیر را بررسی و کنترل می‌کنند.

ربیعی افزود:بخشداران اروند کنار و مرکزی آبادان طی ۲ روز گذشته از مناطق پرخطر روستا‌های منطقه بازدید و گزارش‌های مربوطه را ارایه و اقدامات پیشگیرانه مقابله با طغیان رودخانه‌ها و نهر‌ها درحال انجام است.

وی با تاکید بر هماهنگی دستگاه‌های اجرایی، برای تامین نیاز‌های لجستیکی مقابله با سیل با ستاد اجرایی مدیریت بحران درمحل فرمانداری آبادان ادامه داد:پرسنل مسئول و تیم این ستاد اجرایی مستقردر فرمانداری آماده دریافت نیاز‌ها برای هماهنگی بین بخشی و جذب کمک‌های دستگاه‌های برخوردار اعم از بخش خصوصی و دولتی آبادان هستند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه آبادان افزود:پالایشگاه آبادان و سازمان منطقه آزاد اروند به عنوان دستگاه‌های معین مقابله با سیل شهرستان آبادان تعیین شده اند و شهرداری آبادان، حمل ونقل و راهداری، بنادر و دریانوردی سپاه و بسیج، مدیریت یادمان والفجرهشت، نیرو‌های انتظامی و دریابانی و سایر دستگاه‌های اجرایی شورای هماهنگی مدیریت بحران ابادان را در تامین نیاز‌های پشتیبانی و لجستیکی پیشگیری ومقابله با سیل یاری رسانده اند.

ربیعی به تشکیل قرارگاه سازندگی در بخش اروندکنار برای مقابله با طغیان رودخانه و نهر‌های منشعب از آن اشاره کرد و گفت:  علاوه بر مشارکت و حضور مستمر فرماندار شهرستان آبادان به عنوان رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران در منطقه اروندکنار و تشکیل قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی با همکاری سپاه و بسیج آبادان در این منطقه با احداث سیل بند و پل‌های روزگذر برروی نهر‌های پرخطر، ستاد اجرایی این شورا توانسته است نسبت به تامین ماشین آلات مورد نیاز اقدام کند.

انتهای پیام / د

پشتیبانی از روستاهای در معرض خطر سیل در اهواز و دشت آزادگان

برچسب ها: حوادث ، سیلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.