کلید امنیتی جدید گوگل دسترسی به حساب کاربری جیمیل را ساده‌تر می‌کند

گوگل با افزودن ویژگی امنیتی جدید به کاربران مرورگرهای Firefox و Edge امکان ورود به کلید امنیتی خاصی را می‌دهد.

کلید امنیتی جدید گوگل دسترسی به حساب کاربری جیمیل را ساده‌تر می‌کندبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، گوگل با افزودن قابلیتی جدید به حساب کاربری تمامی کاربران گوگل امکان ورود به حساب شخصی را از مرورگرهای پرطرفدار مایکروسافت و فایرفاکس نیز مهیا ساخته است.

تا پیش از این هر کاربر گوگل برای ورود به حساب شخصی خود لزوما باید از مرورگر کروم استفاده می‌کرد ولی از این پس تمامی کاربران می‌توانند تنها با یک کلید امنیتی از مرورگرهای Firefox و Edge هم وارد حساب کاربری خود شوند. منظور از حساب کاربری همان جیمیل است یعنی دیگر لزومی ندارد حتما برای ورود به Gmail از مروگر کروم استفاده کنید.

با ویژگی جدید گوگل می‌توانید در صورت عدم دسترسی به کروم و یا هر دلیل دیگری از مرورگرهای مایکروسافت و فایرفاکس با وارد کرد گذرواژه خود وارد جیمیل شخصی شوید. مطمئنا این ویژگی برای آن دسته از کاربرانی که علاقه‌ای به کروم ندارند و ترجیح می‌دهند آن را روی سیستم خود نصب نکنند، بسیار خوشایند است.

کلید امنیتی جدید گوگل دسترسی به حساب کاربری جیمیل را ساده‌تر می‌کند

کلید امنیتی گوگل در واقع در ظاهر همانند کلید است ولی کارایی متفاوتی دارد. این کلید ضمن اتصال به رایانه کاربران امکان ورود به حساب شخصی جیمیل را از مروگرهای Firefox و Edge می‌دهد. کلید امنیتی گوگل از طریق پورت USB به سیستم متصل می‌شود. البته لازم به ذکر است هنوز هم برای ورود به Gmail در ابتدا نیاز به باز کردن کروم هست ولی تنها یکبار و پس از آن دیگری نیاز به مرورگر گوگل نیست.

با توجه به همکاری  تمامی شرکت‌های ساخت رایانه و گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها با کروم از این پس هر کاربر با خیالی آسوده می‌تواند از محتویات جیمیل خود اطلاع پیدا کند و یا پیام مورد نظر خود را برای دیگران ارسال کند.


بیشتر بخوانید: گوگل برنامه‌های مخرب ذهن کاربران را از فروشگاه مجازی خود حذف می‌کند


انتهای پیام/

ویژگی امنیتی جدید گوگل برای ورود به مرورگرهای مایکروسافت و فایرفاکس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار