گوگل برنامه‌های مخرب ذهن کاربران را از فروشگاه مجازی خود حذف می‌کند

گوگل چند ماه پس از مایکروسافت و آمازون برنامه منحرف کننده جنسی را از فروشگاه مجازی خود حذف کرد.

گوگل برنامه‌های مخرب ذهن کاربران را از فروشگاه مجازی خود حذف می‌کندبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، گوگل به تازگی برنامه‌ای که برای درمان همجنسگرایی از سوی گروهی موسوم به امید زندگی پشتیبانی می‌شد را از گوگل پلی حذف کرد.

این اقدام گوگل پس از اعتراض‌های زیادی از سوی مردم و مقامات ایالات متحده آمریکا در ارتباط با حذف این اپلیکیشن صورت گرفت. گفتنی است؛ شرکت‌های مایکروسافت و آمازون ماه‌ها قبل این برنامه مخرب و منحرف کننده را از فروشگاه‌های مجازی خود حذف کردند. این برنامه تا حدی مخرب توصیف شده بود که برخی از سازمان‌های حقوق بشری درصدد بودند تا آن را در فهرست اپلیکیشن‌های ناقض حقوق بشر قرار دهند.

معترضان به این برنامه بیش از ۱۴۲۰۰۰ امضا برای حذف آن جمع‌آوری کرده بود و تا پیش از حذف شدن از Google Play به شدت گوگل را تحت فشار قرار داده بودند. شرکت‌های بزرگ فناوری مانند گوگل و مایکروسافت همواره فرصتی را برای عرضه و فروش اپلیکیشن‌ها در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند، ولی در این میان به نظر می‌رسد برخی از این برنامه‌ها می‌تواند تاثیرات بسیار مخربی بر روی میلیون‌ها کاربر فروشگاه‌های مجازی این شرکت‌ها داشته باشد.

گوگل برنامه‌های مخرب ذهن کاربران را از فروشگاه مجازی خود حذف می‌کند

شرکت‌های پشتیبانی کننده از این فروشگاه‌های مجازی در بسیاری از اوقات مورد انتقادات زیادی جهت عدم داشتن نظارت کافی بر روی اپلیکیشن‌های عرضه شده خود داشته‌اند. گوگل پس از حذف این برنامه با انتشار بیانه‌ای اعلام کرد: "ما در جهت حمایت از کاربران و رعایت اصول اخلاقی این عمل را انجام داده‌ایم و تلاش می‌کنیم تا به هر شکل از انتشار اپلیکیشن‌های مخرب جلوگیری کنیم."

البته گفتنی است؛ برخی از برنامه‌های جدید که در گوگل پلی قرار می‌گیرند در ابتدا ظاهر و محتوایی در جهات اصول انسانی و اخلاقی دارند ولی پس از مدتی با تغییر نگرش دست‌اندرکاران آن و با اهدافی غیرقابل قبول، سلامت فکری کاربران را به خطر می‌اندازند.


بیشتر بخوانید: خرابی جاده و تصادفات رانندگی را روی Google Map گزارش دهید


انتهای پیام/

اعتراض‌های کاربران گوگل را ناچار به حذف اپلیکیشنی مخرب از فروشگاه خود کرد

برچسب ها: خواندنی ، بهترین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار