رستوران‌های آمریکایی محلی امن برای سرقت کارت‌های اعتباری

سازمان‌های امنیتی آمریکا اعلام کردند کارت اعتباری میلیون‌ها مشتری رستوران‌های آمریکایی در ۱۰ ماه گذشته به سرقت رفته است.

سرقت‌های آمریکایی محلی امن برای سرقت کارت‌های اعتباریبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بررسی‌های امنیتی در ایالات متحده آمریکا نشاه می‌دهد در ۱۰ ماه‌ گذشته بیش از ۲ میلیون کارت اعتباری از رستوران‌های معینی در این کشور به سرقت رفته و به صورت آنلاین به فروش رسیده است.

شرکت‌های امنیتی با انتشار این خبر رستوران‌های Planet Hollywood, Buca di Beppo, Earl of Sandwich را محل‌های سرقت این تعداد از کارت‌های اعتباری بیان کردند. سارقان پس از سرقت این کارت‌ها با همکاری چند تن متخصص سیستم‌های رایانه‌ای اقدام به هک کارت‌ها کرده و پس از دریافت رمز، تاریخ انقضا و رمز خرید اینترنتی مبالغ زیادی را از کارت‌های مشتریان رستوران‌های نام برده شده، خارج می‌کرند. این عملیات گسترده سرقت و فروش در شعب بیش از ۴۰ ایالت آمریکا انجام شده است.

امروزه در اکثر نقاط جهان مردم ترجیح می‌دهند به جای حمل پول نقد یا اسکناس با خود از کارت‌های بانکی اعتباری استفاده کنند. زیرا علاوه بر اشغال فضای کمتر نسبت به اسکناس، آلودگی بسیار کمتری را به خود جذب می‌کنند و از لحاظ ایمنی نیز آسودگی خاطر بیشتری را برای کاربر خود فراهم می‌کنند.

ولی با این وجود سارقان و هکر‌ها هنوز دست از کار نکشیده‌اند و با استفاده از روش‌‎های جدید و پیشرفته به کار خود ادامه می‌دهند. با توجه به رویکرد جهانی مردم در سیستم خرید، برخی از رستوران‌ها نیز به هیچ وجه حاضر به دریافت پول نقد از مشتریان خود نیستند و رستوران‌های یاد شده از این دسته هستند. سارقان نیز با اطلاع از این موضوع، این محل‌ها را بهترین مکان برای سرقت کارت‌های اعتباری می‌دانند.

سرقت‌های آمریکایی محلی امن برای سرقت کارت‌های اعتباری

هرچند مشتریان این رستوران‌ها از منزل نیز قادر به سفارش غذای مورد نظر خود هستند، ولی بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند به جای منزل در محیط رستوران غذای خود را میل کنند. پلیس با ورود به این پرونده بزرگ سرقت از صاحبان کارت‌های مفقود شده خواسته است ضمن مراجعه به مراکز پلیس اظهارنامه‌های خود را جهت بررسی عوامل مشکوک به آنها تحویل دهند.

اکثر صاحبان این کارت‌‌ها اعلام کردند که تاکنون مبلغی از حسابشان کم نشده است، ولی نگران هستند این اتفاق در آینده‌ای نزدیک برای آنها روی دهد و به همبن دلیل از پلیس درخواست کمک کرده‌اند.


بیشتر بخوانید: کاربران گوگل کروم مراقب اطلاعات خود باشند


انتهای پیام/

سرقت بیش از ۲ میلیون کارت اعتباری از رستوران‌های آمریکایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار