ربات‌های هوشمند جایگزین پیک‌های مواد غذایی غذایی می‌شوند

یک شرکت آمریکایی که در زمینه تحویل مواد غذایی فعالیت می‌کند، تصمیم گرفته با به کارگیری فناوری‌های هوشمند عملیات‌های پستی‌اش را سرعت ببخشد.

پستچی رباتیک عملیات‌های پستی را تسریع می‌کند////////////////به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت تحویل مواد غذایی Postmates که در 550 شهر ایالات متحده آمریکا فعالیت می‌کند، تصمیم گرفته با همکاری چند شرکت تولید تکنولوژی‌های هوشمند، رباتی را به ناوگان خدماتی خود به کارگیری کند.

این ربات هوشمند که Serve نام دارد، ظرفیت حمل 50 کیلیوگرم مواد غذایی و طی مسیری به طول 48 کیلومتری را تنها با یکبار شارژ دارد. Serve قرار است به زودی به صورت مستقل برای تحویل مواد غذایی به مشتریان عمل کند. شرکت Postmates هدف از به کارگیری چنین رباتی را تسریع در عمیات‌های تحویل مواد غذایی و کاهش ترافیک و آلودگی اعلام کرده است.

این شرکت آمریکایی در حال حاضر بیش از 350000 پیک مجهز به موتور سیکلت و خودرو دارد و امیدوار است با این ربات تعداد پیک‌های خود را کاهش دهد. دو شرکت Velodyne LIDAR و Nvidia Xavier در تولید این ربات با شرکت Postmates همکاری کرده‌اند. این دو شرکت با تهیه نقشه‌هایی جامع و دقیق از منطقه فعالیت هر ربات Serve، فرآیند تحویل مواد غذایی را بیش از پیش مطمئن ساختند.

با اینکه ربات Serve قادر است به تنهایی مأموریت محول شده‌اش را انجام دهد ولی از مرکز کنترل نیز روی کار آن نظارت می‌شود. صفحه نمایشی لمسی نیز روی سطح ربات تعبیع شده تا مشتریان و کارشناسان شرکت را قادر سازد در مواقع ضروری با مرکز کنترل تماس بگیرند. در هر لحظه از حرکت ربات سیگنال‌هایی نیز جهت دریابی مسیر برای Serve فرستاده می‌شود.

قیمت تحویل مواد غذایی با این ربات هنوز اعلام نشده ولی قرار است تا 12 ماه آینده در بسیاری از شهرهای فعالیت شرکت Postmates، این ربات به کارگیری شود و آغاز فعالیت Serve نیز در شهر لس‌آنجلس خواهد بود.


بیشتر بخوانید: ربات‌های گارسن عصای دست رستوران دار معلول +فیلم


انتهای پیام/

رباتی که مواد غذایی را تحویل می‌دهد

برچسب ها: خواندنی ، بهترین ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار