فرماندار لردگان گفت: بدنبال خطر شکستگی سد گنج و احتمال وقوع سیلاب، دستور تخلیه واحد‌های مسکونی سه روستا در این شهرستان صادر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، برهان حسین پور آقایی فرماندار لردگان اظهار داشت: به دلیل تکمیل ظرفیت و بالا آمدن آب سد گنج و همچنین افزایش خطر شکسته شدن و یا سرریز این سد و وقوع سیلاب، دستور تخلیه واحد‌های مسکونی سه روستا در این شهرستان صادر شد.

وی گفت: ساکنان روستا‌های گنج، شهریار و چهارده در پایین دست سد باید منازل خود را تخلیه کنند و به مکان‌های امن منتقل شوند.

حسین پور افزود: همچنین ساکنان هشت روستا و شهر که در حاشیه و مسیر این سد تا فاصله یکصد متری قرار دارند، در معرض آسیب هستند و باید نسبت به تخلیه منازل اقدام کنند.

وی ادامه داد: با سرریز شدن و یا شکسته شدن سد، احتمال وجود خسارت به روستا‌های پایین دست از جمله روستای گنج، امیران، بابااحمدی، میلان، شهریار، چهارده و شهر مالخلیفه زیاد است.

حسین پور از مردم خواست، به هشدار‌ها و اخطار‌های ستاد بحران توجه کنند.

وی همچنین از آمادگی مدارس، مساجد و ورزشگاه‌های این منطقه برای اسکان اضطراری خبر داد و گفت: در صورت نیاز، کمپ جمعیت هلال احمر نیز آمادگی اسکان سیل زدگان را دارد.

حسین پور افزود: بر اثر بارش های اخیر، اکثر زمین‌های کشاورزی شهرستان نیز به زیر آب رفته است.

لردگان از شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری می‌باشد که مرکز آن (شهر لردگان) در فاصله ۱۶۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/خ

موج جدید بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری

برچسب ها: سیل ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار