معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه گفت: بزودی گزارش نهایی خسارات سیلاب در کشور تدوین خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید حمید پورمحمدی گل سفیدی معاون امور اقتصادی سازمان برنامه و بودجه کشور امروز دوشنبه ۱۲ فروردین ۹۸ در سفر به چهارمحال و بختیاری و دیدار از مناطق سیل زده این استان اظهار داشت: با توجه به موج اول بارش‌های سیل آسا در فروردین ماه جاری، بزودی گزارش نهایی خسارت‌های وارده به بخش‌های مختلف کشور تدوین و در اختیار دولت قرار می‌گیرد.

وی افزود: پس از دریافت گزارش نهایی از استان‌های سیل زده، اعتبار لازم برای جبران بخشی از خسارات در بخش های زیرساخت، باغات و روستا‌ها از سوی دولت و سازمان برنامه و بودجه اختصاص می‌یابد.

پورمحمدی همچنین درخصوص اختصاص اعتبار به چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در پایان سال گذشته، به منظور بهسازی جاده شهرکرد به بروجن به لردگان با توجه به اهمیت موضوع  ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شد.

وی ادامه داد: برای بهسازی و نوسازی روستا‌های این استان هم ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی دولت تخصیص یافت.

پورمحمدی اضافه کرد: همچنین ۵۰ میلیارد ریال برای اتمام تونل زره در محور چهارمحال و بختیاری به خوزستان، ۱۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل و بهره برداری از جاده ارمند به خوزستان و ۱۰۰ میلیارد ریال برای توسعه باغبانی و باغات شهرستان‌های اردل، کیار و لردگان اعتبار اختصاص داده شد.

وی، اختصاص این میزان اعتبار در پایان سال ۹۷ را به منظور تسریع در روند توسعه استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد.

گفتنی است؛ معاون امور اقتصادی سازمان برنامه و بودجه کشور به عنوان نماینده این سازمان و دولت برای پیگیری روند مدیریت بحران ناشی از بارندگی‌ها به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرده است.
 
انتهای پیام/خ

موج جدید بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری

برچسب ها: استانداری ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار