مسوول واحد مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر مرکز بهداشت شهدای والفجر بر اهمیت توجه به دیابت در بلایا و فوریت‌ها تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، در زمان وقوع بلایا، به دلیل افزایش قند خون، اندازه گیری قندخون افراد دیابتی با مشکل مواجه شده و عوامل متعددی مانند تغییر در رژیم غذایی روزانه، استفاده از غذا‌های حاوی مواد نگهدارنده و کنسرو شده، ایجاد وقفه در دریافت دارو‌های دیابت و استرس‌های روانی موجب اختلال در میزان قندخون و تشدید بیماری می‌شود.

مسوول واحد مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر مرکز بهداشت شهدای والفجر گفت: در زمان وقوع بلایا، افراد مبتلا به دیابت با چالش‌های ویژه‌ای در ارتباط با مراقبت‌های بهداشتی مخصوص خود روبرو خواهند شد، به همین دلیل، پیشنهاد می‌شود افراد مبتلا به دیابت، قبل از هر اقدامی، خود را به عنوان یک فرد دارای شرایط ویژه، به افراد امدادگر معرفی کرده تا خدمات مراقبتی مربوطه دریافت شود.

نگار میرزاد به افراد دیابتی با این تاکید که مصرف دارو‌های خود را طبق روال قبل، فراموش نکنید، افزود: افراد دیابتی باید مراقب از دست دادن آب بدن از طریق نوشیدن مایعات کافی بدون قند باشید، زیرا با توجه به دنبال وقوع بلایا، دسترسی شما به آب آشامیدنی سالم محدود می‌شود.

او با بیان اینکه سعی کنید مقداری ماده غذایی دارای قند، برای جلوگیری از کاهش قند خون، همراه خود داشته باشید، اضافه کرد: برای پیشگیری از بروز هرگونه عفونت که یکی از مهمترین عوامل آسیب پذیری افراد دیابتی است، به بهداشت پا‌های خود توجه ویژه داشته باشید و هرچه سریع تر، نسبت به درمان هر گونه زخم در بدن خود اقدام کنید.

میرزاد با این توصیه که افراد دیابتی باید «انسولین» خود را تا جایی که امکان دارد، در جای خنک نگهداری کرده و آن را از گرمای مستقیم، نور خورشید و یخ زدگی محافظت کنند، ادامه داد: گرما و رطوبت می‌تواند به دستگاه اندازه گیری قند خون و نوار‌های تست آن آسیب وارد کند؛ اگر از این دستگاه استفاده می‌کنید، هر چند وقت یکبار، پکیج اندازه گیری قند خون خود را قبل و حین بلایا بررسی کنید.

مسوول واحد مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر این مرکز در ادامه به این افراد توصیه کرد: مصرف قند و شکر، نوشابه ها، مربا، ژله، شکلات، کیک و شیرینی‌ها در ایام نوروز، محدود یا حذف کنید.
انتهای پیام/م

برچسب ها: تغذیه ، درمان ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.