مدیرعامل هلال احمر مازندران از ارائه خدمات درمان سرپایی به بیش از هزار نفر گردشگر نوروزی خبرداد.

مجتبی اکبری مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: از آغاز طرح نوروزی جمعیت هلال احمر در ۲۴ اسفند ۹۷ تا روز ۱۱ فروردین ۹۸، ۱۵ هزار نفراز خدمات طرح نوروزی هلال احمر استان در حوزه امداد و نجات بهره‌مند شدند.

وی افزود: در این مدت عوامل امدادی استان موفق شدند ضمن اجرای ۴۴۳ عملیات امدادی به بیش ۱۵ هزارنفر از مصدومان حوادث جاده ای، کوهستان و مراجعین حضوری به پایگاه‌های امداد و نجات خدمات لازم را ارائه کنند.

اکبری گفت: ارائه خدمات امدادی به ۷۸ حادثه جاده ای، ۳۰ حادثه شهری، ۲۹۰ مراجعه حضوری، ۴۵ حادثه متفرقه، خدمات درمان سرپایی به هزار و ۱۸ نفر و انتقال ۸۵ نفر از مصدومان به مراکز درمانی و همچنین ارائه خدمات اسکان اضطراری به ۴۷۳ نفر از جمله خدمات امدادی به متاثرین از سوانح مختلف بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران افزود: در این عملیات‌ها ۵۷۲ تیم امدادی متشکل از ۲ هزار و ۱۷۴ امدادگر و نجات‌گر با بکارگیری ۲۷۷ دستگاه آمبولانس و سایر خودرو‌های امدادی مشارکت داشتند.

وی از خدمت رسانی این جمعیت به بیش از ۳۸۰ هزار نفر از گردشگران نوروزی درقالب طرح ایمنی و سلامت مسافران خبر داد و گفت: در این مدت بیش از ۳۵ هزار نفر با مراجعه به ایستگاه‌های سلامت، ۱۳ هزار نفر با مراجعه خیمه‌های نماز، ۱۸ هزارنفر با مراجعه به فضای دوستدار کودک  و همچنین ۴ هزارنفر نیز در قالب  طرح سحاب از خدمات لازم برخوردار شدند.

اکبری افزود: در این مدت حدود ۳۳۷ هزار بسته فرهنگی و بروشور‌های اطلاع رسانی نیز توزیع شد.

وی گفت: در حوزه داوطلبان نیز امسال تلاش‌های بسیار ارزشمندی در دست اقدام است که تهیه و توزیع ۲ هزارو ۸۰۰ بسته معیشتی حمایتی با بهره وری ۷ هزار نفر به ارزش سه میلیارد ریال از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران افزود: اجرای طرح نیابت با مشارکت ۱۵۵ داوطلب و بهره وری ۳۰۰ نفر و همچنین اجرای طرح ملی خدمات داوطلبانه با مشارکت هزارو ۶۰۰ داوطلب و بهره وری ۱۰ هزار نفر از دیگر اقدامات حوزه داوطلبان هلال احمر استان درایام نوروز بوده است.

وی گفت: امسال جمعیت هلال احمر استان در راستای اجرای طرح‌های نوروزی با تجهیز ۱۰۲  پایگاه امدادونجات و پست ایمنی و سلامت  به مسافران نوروزی خدمت رسانی خواهد نمود تا شرایط مطلوبی را برای آرامش و سفر ایمن در استان فراهم نماید.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران افزود: در اجرای طرح امداد و نجات علاوه بر پایگاه‌های ثابت،۷۵پست سیار موتوری، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس پیشرفته امدادی و یک فروند بالگرد امدادی نیز مشارکت دارند تا به فوریت‌های امدادی میهمانان نوروزی استان در اسرع وقت پاسخ داده شود.

اکبری گفت: در طرح نوروزی امسال حدود سه هزار نفراز  امدادگر ان، جوانان و داوطلبان جمعیت استان حضور فعال دارند. وی گفت: همه توان عملیاتی جمعیت هلال احمر مازندران در اجرای طرح امداد و نجات نوروزی بکارگیری می‌شوند، تا خدمت رسانی به مسافران نوروزی استان در کمترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت انجام پذیرد.

وی افزود: طراحی ربات تلگرامی رسام (راهنمای سفرایمن مازندران) و طراحی و راه‌اندازی اپلیکیشن نجات هلال احمر با قابلیت پاسخگویی سریع به نیاز‌های امدادی گردشگران در هرمکان و زمان  و همچنین فعالیت سامانه ارتباطی ۱۱۲ ندای امداد که بصورت شبانه روزی فعال است و استفاده از تیم سحاب (سامانه حرکت‌های امدادی بشردوستانه) از تدابیر هلال احمر استان برای خدمت رسانی مطلوب به مسافران نوروزی است.

انتهای پیام/ م

درمان سرپایی بیش از هزار گردشگر در مازندران

برچسب ها: هلال احمر ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار