شهردار تهران و وزیر امور خارجه توضیحاتی در خصوص شرایط تبدیل به ساختمان‌های وزارت خارجه به موزه ارائه کردند.

حناچی: امسال ۸۰ میلیارد مترمکعب باران بارید/ ظریف: ساختمان وزارت خارجه تبدیل به موزه می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه عصر امروز در مراسمی که در باغ ملی برگزار شد،‌ توضیحاتی در مورد نتیجه گفت‌وگوها برای واگذاری ساختمان‌های تاریخی وزارت خارجه به شهرداری تهران را ارائه دادند.

در ابتدا حناچی با بیان اینکه چیز زیادی از میدان مشق باقی نمانده است، اظهار کرد: اولین هواپیمای تهران و اولین بالن در این میدان در زمین نشستند و این میدان مکانی است که از ابتدای قاجار به وجود آمد و سردر جنوبی آن هم در دوره رضاخان اضافه شد.

وی با اشاره به مصوبه‌ای که در سال ۸۴ تصویب شد،گفت: برنامه ما این است که این میدان به یک فضای زنده شهری تبدیل شود.

شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه وزارت خارجه یکی از دستگاه‌های گنجینه دار محسوب می‌شود، گفت: برخورداری از اسناد و اشیای تاریخی این ظرفیت را برای وزارت خارجه به وجود آورده است.

وی اظهار کرد: به زودی کارخانه سیمان شهرری در اختیار شهردار قرار خواهد گرفت و ما آن را تبدیل به موزه می‌کنیم.

حناچی در ادامه بیان کرد: به خاطر روابط خوبی که بین دولت و شهرداری برقرار شده از دولت تشکر می‌کنم.

وی در ادامه گریزی هم به بارش‌های اخیر زد و گفت: امسال ۸۰ میلیارد مترمکعب بارش داشته‌ایم و در ۵ روز اول ۱۴۷ درصد بیشتر بارش داشته‌ایم.

در ادامه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه با اشاره به ظرفیت تاریخی میدان مشق بیان کرد: حیف است که مردم این مکان را نبینند اگرچه همه امکان تهران دارای فضا‌های دیدنی است که حتی خود من هم بسیاری از آن‌ها را ندیده‌ام.

وی با بیان اینکه هیچ منطقه‌ای نباید از دسترس مردم خارج باشد، اظهار کرد: طی گفتگو‌هایی که با آقای حناچی داشته‌ایم تلاش می‌کنیم ساختمان شهربانی قدیم را تبدیل به موزه کنیم تا به زودی مردم بتوانند در موزه وزارت امور خارجه بازدید کنند.

ظریف افزود: در آینده در این منطقه ساختمانی همچون معماری ساختمان فعلی احداث خواهیم کرد و ساختمان وزارت نفت هم تبدیل به موزه می‌شود و در مرحله بعد ساختمان وزارت خارجه هم موزه خواهد شد.

وی در خصوص امکان خارج شدن وزارت خارجه از این محل اظهار کرد: دور شدن وزارت خارجه از مرکز شهر مشکل است، چون ما ارتباطات روزانه‌ای با مراکز حاکمیتی مستقر در مرکز شهر داریم که بسیاری از آن‌ها را با تلفن هم نمی‌توانیم انجام دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.