مدیرکل هواشناسی استان بوشهر درباره تلاطم خلیج فارس و سیلابی شدن مسیل‌ها از فردا تا سه شنبه هشدار داد.

هشدار درباره تلاطم خلیج فارس و سیلابی شدن مسیل‌هابه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،فرج الله شکوهی پور افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که با ورود سامانه بارشی، از عصر امروز به تدریج بارش خفیف و پراکنده باران بر روی دریا و سواحل استان آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود بارندگی‌ها به تناوب و به صورت بارش پراکنده باران گاهی رگبار پراکنده باران همراه با رعد و برق و وزش باد تا اوایل سه شنبه دراستان ادامه یابد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: با توجه به پیش بینی بارش‌های رگباری در مناطقی از استان‌های همجوار (خوزستان، کهکیلویه و بویراحمد و فارس) و شرایط فصلی و محلی و احتمال تشدید بارش‌ها در برخی نقاط استان، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها از یکشنبه شب تا اواخر دوشنبه، دور از انتظار نیست.

شکوهی پور گفت: توصیه می‌شود کار‌های پیشگیرانه برای جلوگیری از حوادث و خسارات احتمالی صورت گیرد.

وی همچنین با اشاره به وزش باد شدید و گاهی تندباد‌های لحظه‌ای، درباره تلاطم خلیج فارس از اواسط یکشنبه تا اواسط سه‌شنبه هشدار داد و از دریانوردان به ویژه صاحبان شناور‌های کوچک و تفریحی خواست در این مدت به دریا نروند.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با توضیح درباره وضع جوی و دریایی استان تا پیش از ظهر فردا، افزود: جهت وزش باد امروز متغیر با سرعت ۱۰ تا ۳۴ کیلومتر در ساعت است و از اوایل امشب به تدریج جنوب شرقی تا شمال شرقی می‌شود و سرعت باد به ۱۴ تا ۳۶ گاهی تا ۴۶ کیلومتر در ساعت خواهد رسید.

شکوهی پور گفت: ارتفاع موج دریا نیز امروز ۳۰ تا ۹۰ و گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتراست، اما از ظهر فردا در مناطق شمالی و مرکزی خلیج فارس به تدریج ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد شد.

انتهای پیام/ک

سامانه بارشی تا سه‌شنبه فعال است

 

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.