مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: امروز و فردا شرایط جوی و دریایی به نسبت آرام است.

آرامش جو و دریابه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فرج الله شکوهی پور افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که امروز و فردا شرایط جوی و دریایی به نسبت آرامی در استان خواهیم داشت و فقط غبار محلی و گاهی افزایش ابر در برخی نقاط استان پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به ورود یک سامانه بارشی به استان از عصر شنبه، بیان کرد: این سامانه تا اوایل سه شنبه فعال است و باعث بارش متناوب و پراکنده باران، گاهی رگبار پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر هشدار داد به سبب وزش باد شدید که بیشتر با جهت جنوب شرقی می‌وزد و گاهی تندباد‌های لحظه‌ای، خلیج فارس یکشنبه و دوشنبه مواج خواهد بود که البته تلاطم دریا در سواحل جنوبی استان سه شنبه نیز به سبب وزش باد شدید شمال غربی ادامه می‌یابد.

شکوهی پور بیان کرد: بر این اساس، آسمان استان تا ساعت ۱۱ فردا، قسمتی تا نیمه ابری همراه با افزایش ابر و گاهی غبار محلی و فردا در برخی نقاط با احتمال مه رقیق صبحگاهی خواهد بود.

وی ادامه داد: باد نیز بیشتر با جهت شمال غربی تا شمال شرقی و سرعت ۸ تا ۲۸ و در سواحل و روی دریا گاهی تا ۳۴ کیلومتر در ساعت خواهد وزید.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر ارتفاع موج دریا را نیز ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و دور از سواحل جنوبی استان گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی کرد.

انتهای پیام/ک

سامانه بارشی عصر فردا به بوشهر می‌آید

برچسب ها: هواشناسی ، آب وهوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.