پیش‌بینی می شود در این ایام دو هزار جهادگر درسطح استان فعالیت داشته باشند که بخشی از آنان گروه جهادی مهمان و بخش دیگر گروه جهادی بومی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، هنری مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: پیش‌بینی می شود در این ایام دو هزار جهادگر درسطح استان فعالیت داشته باشند که بخشی از آنان گروه جهادی مهمان و بخش دیگر گروه جهادی بومی هستند.

وی افزود : باتوجه به تعطیلات نوروز و از ۲۲ اسفند تا ۱۶ فروردین شاهد حضور گسترده گروه‌های جهادی در سطح استان هستیم.

هنری گفت :گروه‌های جهادی بومی نیز در سطح استان از ۲۲ اسفند ماه حضور دارند که تا روز پنجم فروردین ماه حدود ۹۵۰ نفر از جهادگران در سطح استان‌ها فعالیت داشته و دارند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: گروه های جهادی مهمان ۶۰۰ نفر هستند که در این ایام در شهرستان‌های مرزی استان حضور داشته و در زمینه های عمرانی، اشتغال، کارآفرینی و فرهنگی فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: بیش از ۷۰ گروه جهادی تا ۱۶ فروردین فعالیت خواهند داشت.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: این گروه جهادی ۱۱۰ نفر هستند که در عرصه عمرانی، آموزشی و فرهنگی فعالیت دارند و همزمان تیم‌های تخصصی در حوزه اشتغال نیز با توجه به ظرفیت‌های منطقه در حال بررسی، شناسایی و مشاوره های مورد نیاز شغلی در منطقه هستند.

هنری به سیل اخیر در استان گلستان نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه جهادگران خراسان جنوبی برای حضور در مناطق سیل زده اعلام آمادگی کردند، اما بسیج مستضعفان چند استان معین را برای کمک به مناطق سیل زده انتخاب کرده و خراسان جنوبی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی فعالیت دارد.

وی ادامه داد: در صورتی که بعد از این در منطقه سیل زده برای بازسازی و ساخت و ساز نیاز به اعزام گروه جهادی باشد، گروه‌های جهادی خراسان جنوبی آمادگی حضور در مناطق سیل زده را دارند.

انتهای پیام /ک

شناسایی ظرفیت ها و مشاوره شغلی از برنامه های جهادگران است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.