سعیدی از تخصیص اعتبارات لازم پس از براورد نهایی میزان خسارات ناشی از سیل هفته جاری به کشاورزان شمال کشور خبر داد.

کمک به کشاورزان مناطق سیل زده پس از براورد نهایی میزان خسارات وارده زمین‌های زراعی/خودداری از سفر به مناطق غربی کشور طی سه روز اول هفته آیندهبهنام سعیدی سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص آخرین اقدامات سازمان مدیریت بحران کشور در رابطه با امداد رسانی به سیل زدگان کشور، اظهار کرد: با توجه به بهبود شرایط جوی در کشور، امدادرسانی‌ها کماکان ادامه دارد و این اقدامات با جدیت و سرعت عمل بیشتر توسط سازمان و با همکاری تمام نهاد‌های مربوطه در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بارش پراکنده باران در اکثر نقاط کشور در حال بارش است، افزود: از بعد از ظهر روز شنبه هفته آینده سامانه بارشی جدیدی از غرب کشور وارد آسمان ایران خواهد شد و پیش بینی می شود طی روز‌های یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در نیمه غربی و جنوب غربی کشور شامل استان‌های ایلام، کرمانشاه، خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، فعال خواهد بود و شاهد بارش باران قابل ملاحظه‌ای در این نقاط باشیم.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در خصوص سفر خود به استان فارس گفت: هیئتی متشکل از کارشناسان سازمان مدیریت بحران کشور صبح روز فردا (جمعه) جهت برآورد خسارات وارده ناشی از سیل اخیر در استان فارس، راهی این استان خواهد شد و پس از جمع بندی نهایی نظر کارشناسان میزان برآورد خسارات به اطلاع عموم خواهد رسید.

سعیدی با اشاره به پیشی بینی میزان بارش باران در هفته آینده در حاشیه غرب و جنوب غرب کشور، تصریح کرد: مقدار برآورد میزان بارش در حاشیه رودخانه‌های غرب و جنوب غرب کشور از ۷۵ تا ۱۰۰ میلی متر پیش بینی شده است.

وی افزود: هموطنان نکات ایمنی و احتیاطی را در این ایام رعایت کنند و از سفر در سه روز اول هفته آینده به مناطق رودخانه‌ای غرب و جنوب غرب کشور خودداری و از نزدیک شدن به محیط‌های مستعد سیلاب جلوگیری کنند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در پاسخ به اینکه اکثر نقاط سیل زده در استان‌های شمالی کشور زمین‌های زراعی و باغ‌ها بوده است و اینکه سازمان مدیریت بحران برای کشاورزان خسارت دیده چه اعتبارات و تدبیری را اندیشیده است، خاطرنشان کرد: تیم‌های ارزیاب در منطقه سیل زده حضور دارند و پس از ثبت گزارشات و اعلام نهایی از میزان خسارات وارده به زمین‌های کشاورزی و باغات، سازمان مدیریت بحران و دستگاه‌های مربوط مانند جهاد کشاورزی، وزارت نیرو، وزارت مسکن و ... پس از دریافت برآورد خسارات از کارشناسان مربوطه، اعتبارات و تمهیدات لازم را جهت مرمت و بازسازی زمین‌های کشاورزی و کمک به کشاورزان را در دستور کار خود قرار خواهند داد، لذا ما منتظر براورد میزان تمام خسارات وارد شده به این مناطق هستیم تا پس از آن تصمیم‌های لازم در این‌خصوص گرفته شود.

در پایان سخنگوی سازمان مدیریت و بحران کشور از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان و رسانه ملی بابت پیگیری‌های مسمتر و دریافت آخرین گزارش‌های مربوطه به مناطق سیل زده و به تبع آن اطلاع رسانی صحیح و به موقع به هموطنان تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: مدیریت بحران ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار