استاندار تهران گفت: برای مدیریت سیل باید ذخیره گاه‌های آبی را در اطراف تهران ایجاد کنیم و این کار را به عنوان اولویت دنبال می‌کنیم.

ایجاد ذخیرگاه‌های آبی برای مدیریت سیل در تهران/مدیران استان تهران درصورت معرفی جانشین می‌توانند به مرخصی بروندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران اظهار کرد:مدیران استان تهران درصورت معرفی جانشین می‌توانند به مرخصی بروند، اما به عنوان استاندار در تهران حضور خواهم داشت.

وی افزود: در شرایط عادی قرار داریم، اما اعضای مدیریت بحران با هوشیاری کامل در حال رصد شرایط جوی هستند.

بندپی گفت: رستوران‌های اطراف تهران می‌توانند مجددا به فعالیت خود ادامه دهند و در مدت ۴۸ ساعتی که تعطیل بودند با سازمان امور مالیاتی استان صحبت می‌کنیم تا ضرری متوجه آن‌ها نباشد.

وی ادامه داد:استانداری تهران با محوریت معاون هماهنگی امور عمرانی و شهرداری تهران و شهرداری‌های تابعه استان نقش پررنگی در مناطق سیل زده استان گلستان ایفا کرد.

استاندار تهران تصریح کرد: اگر همکاری مردم نبود در مدت بارندگی سنگین در تهران با مشکل روبرو می‌شدیم و البته نقش رسانه ملی در اطلاع رسانی هم بسیار برجسته بود.

وی بیان کرد: هوشیاری و آمادگی اعضای ستاد مدیریت بحران در استان تهران نباید مقطعی باشد و اگر در همه ایام سال و در همه بخش‌ها همین طور جهادی عمل کنیم، قطعا نتایج مطلوب تری حاصل خواهد شد.

استاندار تهران گفت: در جریان بارندگی دیروز در شهر تهران حتی یک مورد انسداد جوی آب هم گزارش نشد.

بندپی افزود: تغییرات اقلیم معادلات را به هم زده و نمی‌توان به قطعیت گفت که امسال در استان تهران ترسالی  و یا خشکسالی داریم.

استاندار اظهار کرد: به لحاظ امکانات سخت افزاری مدیریت بحران در استان تهران بسیار ضعیف و نیازمند امکانات بروز در این بخش هستیم.

وی در ادامه بیان کرد: از مجموع ۶۰ بلایای طبیعی شناسایی شده، ۵۰ بلا در تهران اتفاق افتاده است.

استاندار تهران تصریح کرد: برای مدیریت سیل باید ذخیره گاه‌های آبی را در اطراف تهران ایجاد کنیم و این کار را بعنوان اولویت دنبال می‌کنیم.

وی افزود: در مدیریت بحران اصل بر تقویت عوامل پیشگیرانه و کاهش عوامل خطر آفرین است.

استاندار تهران گفت: برای استفاده از روان آب‌ها در تهران برنامه داریم و می‌توان با بکار گیری روش‌های علمی آن‌ها را به چرخه مصرف وارد کرد.

وی ادامه داد:به دنبال عملیاتی کردن استفاده از نزولات آسمانی و روان آب‌ها و وارد کردن آن‌ها به چرخه مصرف هستیم.

استاندار تهران با بیان اینکه ده دقیقه بارش باران بهاری در تهران می‌تواند به سیل تبدیل شود، گفت: تا کنون هیچ خسارت جانی و مالی ناشی از بارش‌های ۶ فروردین در استان تهران گزارش نشده است.

بندپی ادامه داد: سطح آب سفره‌های زیرزمینی در استان تهران کاهش یافته و این امر باعث پدیده فرونشست زمین شده است.

وی افزود: میزان بارندگی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد چشمگیری داشته است.

استاندار تهران تاکید کرد: در مدیریت بحران به فکر معتادان متجاهر که در دره فرحزاد ساکن بودند هم بودیم و قبل از شروع بارش‌ها آن‌ها را به نقطه‌ای دیگر منتقل کردیم.

وی افزود: از زمانی که اعلام شد که در اوایل بهار امسال شاهد باران‌های سیل آسا خواهیم بود اقدام به لایروبی رود دره‌های شهر تهران که خطر آفرین بودند، کردیم.

بندپی گفت: در گام دوم مدیریت بحران اقدام به تخلیه ذخیره آبی سد‌های اطراف تهران مثل سدکرج، طالقان و لتیان کردیم.

وی ادامه داد: اقدام موثر دیگر ستاد مدیریت بحران استان شناسایی پل‌هایی در شهر تهران بود که دارای دهانه‌ای باریک بودند و می‌توانستند حادثه ساز باشند.

استاندار گفت: در کنار این پل‌ها ماشین آلات مربوطه متمرکز شدند تا در هنگام انسداد دهانه پل‌ها سریعا بازگشایی شوند تغریبا ۵۰ میلیون مترمکعب از آب ذخیرهشده در پشت سد کرج تخلیه شد.

استاندار تصریح کرد: شهرداری مناطق ۲۲ گانه شهر تهران و همچنین شهرداری‌های تابعه استان تهران عملکرد موفقی در مدیریت بارش‌های ۶ فروردین داشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار