سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور آخرین وضعیت مناطق سیل زده کشور تا ساعت ۱۲ ظهر امروز را تشریح کرد.

مه گرفتگی و کاهش دید در استان‌های زنجان و کردستان/ امدادرسانی به ۴۳۵۹۵ نفر از هموطنان/ حضور تیم‌های مداخله بحران سازمان نظام روانشناسی برای تثبیت وضعیت روحی سیل زدگانبهنام سعیدی سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص آخرین وضعیت مناطق سیل زده و جاده‌های کشور تا ساعت ۱۲ ظهر امروز، اظهار کرد: امروز (چهارشنبه) بارش باران را در ارتفاعات استان مازندران شاهد بودیم و این بارش همچنان ادامه دارد.

وی افزود: ظهر امروز شاهد بارش بران در استان‌های زنجان، آذربایجان شرقی، هرمزگان و کردستان بودیم و پیش بینی می‌شود این بارش‌ها همچنان ادامه داشته باشد.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه به دلیل مه گرفتگی در استان‌های زنجان و کردستان کاهش دید گزارش شده است، افزود: همچنین در استان سیستان و بلوچستان وزش باد و گرد و خاک را خواهیم داشت.


بیشتر بخوانید: اقدام جالبی که رهبر معظم انقلاب با آن یک سیل را بند آوردند


سعیدی درباره امدادرسانی به مردم مناطق متأثر از سیل از روز ۴ تا ۷ فروردین سال جاری، گفت: نیروهای امدادی تا ساعت ۱۲ ظهر امروز در ۳۰ استان متأثر از سیل و آبگرفتگی به مردم خدمات رسانی کردند.

وی با اشاره به اینکه عملیات امدادرسانی در ۲۹۳ شهر، روستا، مناطق حاشیه نشین و محور‌های کوهستانی کشور انجام شد، افزود: در این مدت به ۴۳۵۹۵ نفر امدادرسانی شد و ۲۶۷۸۴ نفر نیز اسکان اضطراری دریافت کردند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه در این مدت ۲۴ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند، تصریح کرد: تخلیه آب از ۶۵۳ واحد مسکونی شهری و روستایی انجام شد و باقی این عملیات نیز هم اکنون در حال انجام است.

وی افزود: ۲۹۰ دستگاه خودرو سواری از برف و بوران رها سازی شدند و همچنین اقلام ضروری و مورد نیاز سیل زدگان از قبیل: پتو، موکت موادغذایی، چادر و ... به اندازه کافی در اختیار هموطنان قرار گرفت.

سعیدی بیان کرد: در کنار امدادرسانی‌های دستگاه‌های امدادی، تیم‌های مداخله در بحران سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در استان‌های آسیب دیده فعال هستند تا با ارائه خدمات روحی و روانی بتوانند سیل زدگان را به وضعیت روحی و سابق خود بازگردانند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: با تلاش نیرو‌های راهداری و پلیس راه اکثر محور‌های مواصلاتی جاده‌ای کشور بازگشایی شدند و تلاش برای بازگشایی دیگر مسیر‌ها نیز ادامه دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: مدیریت بحران ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار