شرکت ارائه سرویس ورایزن آمریکا اعلام کرد که شبکه 5G در ماه آوریل راه‌اندازی خواهد شد.

ورایزن تاریخ رونمایی از 5G را اعلام کرد////دپوییبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ماه‌های گذشته که ورایزن درباره سرویس شبکه 5G صحبت کرد، همه مسائل را به صورت نامشخص رها کرد اما طولی نکشیده است که بزرگتری شرکت ارائه دهنده سرویس شبکه بی‌سیم در جهان، تاریخ، محل و قیمت این سرویس را اعلام کرده است. آنگونه که منابع آمریکایی بیان کرده‌اند، قرار است شرکت ورایزن، شبکه 5G فوق سریع را در بخش‌هایی از شیکاگو و مینیاپولیس آمریکا ارائه دهد. این شبکه که قرار است در یازدهم آوریل در آمریکا راه‌اندازی شود، این امکان را به مشتریان ورایزن در این دو شهر می‌دهد تا بتوانند از تمام امکانات نسل بعدی حقیقی اینترنت به طور کامل استفاده کنند. از جمله این امکانات می‌توان به سرعت فوق سریع در دانلود فیلم‌ها و استریم ویدئو در کمتر از چند ثانیه اشاره کرد و همچنین از این مزیت‌ها می‌توان تأخیر کم در ارتباط از طریق ویدئو کنفرانس برای تجار را هم بیان کرد.

ورایزن در کنار اعلام تاریخ ارائه سرویس 5G در آمریکا بیان کرد که نسل جدید اینترنت چندان هم گران برای مشتریان این اپراتور تمام نخواهد شد. این شرکت ارائه درهنده سرویس اینترنت و شبکه بی‌سیم در آمریکا اعلام کرد که 5G برای مشتریان از ۸۵ تا ۱۰۵ دلار خرج خواهد داشت. البته برای استفاده از سرویس 5G یک گوشی دارای مودم 5G هم مورد نیاز است اما هنوز مشخص نیست که Galaxy S10 5G و ال‌جی V50 ThinQ 5G چه زمانی رونمایی خواهند شد اما خبر خوب این است که ورایزن سرویس 5G خود را با گوشی Moto Z3 ساخت شرکت موتورلا هماهنگ کرده و دارندگان این گوشی می‌توانند از 5G شرکت ورایزن در ماه آوریل استفاده کنند ولی برای این پشتیبانی باید یک Moto Mod تهیه کنند که با قیمت 350 دلار در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

با این که ورایزن تقریبا همه چیز را درباره 5G و نحوه ارائه آن در دو شهر شیکاگو و مینیاپولیس را گفته اما باز هم آینده این شبکه اینترنتی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. همه ما می‌دانیم که شرکت Big Red قصد دارد اینترنت نسل پنجم را در بیش از 30 شهر آمریکا راه‌اندازی کند اما اعلام نشده است که کدام شهرها قرار است این فناوری را دریافت کنند و ورایزن هم اعلام نکرده است علاوه بر شیکاگو و مینیاپولیس کدام شهرها از این شبکه بهره خواهند برد. جالب توجه است بدانید که ورایزن سال گذشته شهرهای مختلفی از جمله هیوستون، ایندیاناپولیس، لس‌آنجلس و ساکرامنتو را به عنوان خانه 5G در امریکا اعلام کرده بود اما حالا ممکن است به عنوان شهرهای بعدی باشند که از شبکه 5G بهره خواهند برد. به هر حال اینگونه که مشخص است، ورایزن توانسته است اپراتورهای دیگر آمریکا را در ارائه سرویس نسل پنجم اینترنت شکست دهد.


بیشتربخوانید: بهترین گوشی‌های هوشمندی که در سال ۹۷ رونمایی شدند +تصاویر


انتهای پیام/

ورایزن اولین ارائه دهنده 5G در جهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار