در حال حاضر تنها تلفن همراه 5G شرکت هوآوی مدل تاشو Mate X است که بیش از هزار دلار قیمت دارد، به دلیل قیمت بالای این محصول، هوآوی قصد دارد یک مدل 5G معمولی را روانه بازار کند.

هوآوی یک مدل 5G دیگر را روانه بازار خواهد کردبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناسان از قبل نیز پیش‌بینی می‌کردند که در سال ۲۰۱۹ اتفاقات مهمی در تاریخ صنعت تلفن هوشمند رخ خواهد داد و ما به مرحله جدیدی از تولید تلفن‌های همراه خواهیم رسید. تا کنون این پیش‌بینی درست از آب درآمده و ما در هفته گذشته شاهد معرفی اولین تلفن هوشمند 5G و اولین مدل تاشو سامسونگ بودیم، این اتفاق در ماه گذشته ادامه پیدا کرد و در کنفرانس جهانی موبایل مدل تاشوی هوآوی که به فناوری 5G نیز مجهز بود، معرفی شد. ظهور فناوری 5G به همراه تلفن‌های تاشو آن اتفاق مهمی بود که پیش‌بینی می‌شد و حال اطلاعات معرفی این مدل‌ها در صدر اخبار است.

اما نکته مهم مدل‌هایی است که به این دو فناوری جدید مجهز شده‌اند، سامسونگ در ابتدا تصمیم داشت تا گلکسی فولد و مدل 5G خود را در دو مدل مجزا تولید کند، دلیل آن قیمت بالای مدل گلکسی فولد است که موجب می‌شود فروش آن محدود باشد، این در حالی است که فناوری 5G روز به روز در حال رشد است و مشتریان زیادی خواهان تلفن هوشمند 5G هستند. از این رو این دسته از طرفداران سامسونگ می‌توانند مدل گلکسی S10، 5G را با قیمتی بسیار کمتر از گلکسی فولد خریداری و استفاده کنند.

هوآوی یک مدل 5G دیگر را روانه بازار خواهد کرد

اما هوآوی مدل تاشو Mate X را با فناوری 5G ارائه کرد تا کسانی که بیش از ۲ هزار دلار برای خرید این مدل هزینه می‌کنند از فناوری 5G نیز بهره‌مند شوند، اما این شرکت دیگر مشتریان خود را فراموش نکرد و به تازگی از نسخه 5G مدل بالارده Mate 20 X رونمایی کرد تا کسانی که به فناوری 5G نیاز دارند، اما نمی‌خواهند مدل تاشو این شرکت را خریداری کنند، به سراغ آن بروند.

هوآوی Mate 20 X در ماه اکتبر معرفی شد و یک مدل پرقدرت و بالارده محسوب می‌شود. این مدل به نمایشگر AMOLED با ۷.۲ اینچ پهنا مجهز است، صفحه نمایش بزرگ این مدل حالا با فناوری 5G می‌تواند کاربرد‌های زیادی برای تماشای فیلم‌های Full HD و بازی‌های سه‌بعدی سنگین داشته باشد. این مدل از تراشه Kirin 980 به عنوان پردازنده اصلی بهره می‌برد که شاید کمی از اسنپدراگون ۸۵۵ ضعیف‌تر باشد، اما باز هم توانایی پردازش‌های سنگین را دارد. ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه اصلی نیز از دیگر امکانات این مدل هستند.

هوآوی یک مدل 5G دیگر را روانه بازار خواهد کرد

دوربین اصلی این مدل از سه سنسور ۴۰ مگاپیکسلی واید، ۲۰ مگاپیکسلی التراواید و ۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو تشکیل شده، همچنین دوربین سلفی دارای سنسور ۲۴ مگاپیکسلی است که در یک بریدگی در بالای نمایشگر جای گرفته است. از مهم‌ترین ویژگی‌های این مدل قدرتمند باتری با ظرفیت ۵ هزار میلی‌‍‌آمپر است که خیال خریداران را برای استفاده طولانی مدت از اینترنت 5G راحت می‌کند. Mate 20 X از شارژ سریع ۲۲.۵ واتی نیز پشتیبانی می‌کند، اما خبری از شارژ بی‌سیم در این مدل نیست.

تا کنون اطلاعاتی در مورد زمان عرضه و قیمت این مدل اعلام نشده است، اما نسخه Mate 20 X 4G با قیمت ۸۹۹ یورو فروخته می‌شد، انتظار می‌رود نسخه 5G این مدل قیمتی حدود ۱۰۰۰ یورو داشته باشد.

هوآوی یک مدل 5G دیگر را روانه بازار خواهد کرد


بیشتر بخوانید: اولین رندرهای گوشی هوآوی نوا 4e منتشر شد +تصاویر


انتهای پیام/

مدل تاشوی جدید شرکت هوآوی با قیمتی ارزان راهی بازار می‌شود

برچسب ها: فناوری ، هوآوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
من هو آوی را دوست دارم .
آخرین اخبار