گوشی بعدی هوآوی با پردازنده قدرتمند Kirin 985 عرضه می‌شود

به تازگی گزارشی از Mate 30، گوشی بعدی هوآوی منتشر شده است که خبر از استفاده پردازنده قدرتمند Kirin 985 در آن می‌دهد.

.به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، هوآوی Mate 30 می‌تواند اولین گوشی هوشمند باشد که پردازنده استفاده شده در آن با فرآیند Extreme UltraViolet (EUV) ساخته شده است. این تراشه، پرازنده Kirin 985 خواهد بود و در کارخانه TSMC تولید خواهد شد.

این پردازنده هنوز هم یک تراشه ۷ نانومتری خواهد بود، با این حال افزایش قدرت EUV برای تراکم ترانزیستور ۲۰ درصد بیشتر خواهد شد. این تراشه در انداره ۷+ نانومتر عرضه می‌شود. بر اساس تغییرات به وجود آمده در این پردازنده جدید، مزایای این تراشه بیشتر از گذشته خواهد بود.

پردازنده Kirin 985 دارای سرعت بالاتری است که به آن اجازه داشتن عملکرد بسیار بهتری می‌دهد. حتی شاید بتواند با این روش در مصرف برق نیز صرفه جویی کند. اما عملکرد سی‌پی‌یو و پردازنده گرافیکی عمدتا یکسان است. با این وجود، پردازنده جدید با یک مودم 5G ساخته خواهد شد.

درست است که سال گذشته Kirin 980 معرفی شد، اما اپل A12 Bionic اولین پردازنده ۷ نانومتری بود که در محصولات تجاری استفاده شد. هر دو این پردازنده‌ها به وسیله شرکت TSMC ساخته شده‌اند و رقابت تولید این تراشه‌های قوی امسال نیز ادامه خواهد داشت.

هوآی اهداف والاتری نسبت به ادعای "عنوان شرکت اول دنیا" دارد. این شرکت می‌خواهد به زودی خودکفا شود و به نقطه‌ای برسد که ۶۰ درصد از تراشه‌های استفاده شده در محصولات او به وسیله HiSilicon تولید شوند. در اوایل سال ۲۰۱۹ این تعداد ۴۵ درصد بود که نسبتا به ۴۰ درصد سال گذشته پیشرفت قابل توجهی است.

در حال حاضر همه گوشی‌های پیشرفته هوآوی از پردازنده Kirin استفاده می‌کنند. اما گوشی‌های ابتدایی‌تر آن هنوز هم در حال استفاده از پردازنده‌های خارجی هستند. این بدان معنا است که MediaTek ممکن است اولین شرکتی باشد که تاثیرات این استراتژی جدید را حس کند.


بیشتر بخوانید: سامسونگ و هوآوی برای تولید P30 Pro با یکدیگر همکاری می‌کنند 


انتهای پیام/

پردازنده قدرتمند گوشی بعدی هوآوی

برچسب ها: فناوری ، هوآوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار