استاندار خراسان شمالی گفت: تمام مسیر‌های دسترسی به روستا‌های این استان طی ۲ روز آینده وصل شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی شامگاه سه شنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با اشاره بسته شدن راه ارتباطی برخی روستا‌های استان، اظهار کرد: حجم سیل به اندازه‌ای نبوده که تا کنون راه دسترسی بازگشایی نشده، بنابراین برای رفع این مشکل همت کنید تا روز شنبه آینده برطرف شود.

شجاعی در ادامه به زیرساخت‌های ضعیف راه‌های روستایی خراسان شمالی اشاره کرد و افزود: نبود زیرساخت‌های مناسب در بخش راه و ابنیه فنی، این حجم بارندگی را به سیل تبدیل کرد.

وی از خراسان شمالی به عنوان استان بدون پل نام برد و تصریح کرد: ساختاری به نام پل و ابنیه فنی در خراسان شمالی وجود ندارد، گویا با این مقوله ناشناس است.

استاندار خراسان شمالی گفت: نبود اصول فنی در ساخت راه‌ها سبب شد تا با کوچک‌ترین بارندگی راه بسیاری از روستا‌ها مسدود و شرایط بحرانی در استان ایجاد شود.

شجاعی بیان کرد: راه ارتباطی بسیاری از روستا‌های خراسان شمالی به وسیله رودخانه است که نشان دهنده ضعف شدید زیرساخت‌ها است.

وی حفظ جان مردم را اولویت نخست مدیریت حوادث اعلام کرد و گفت: مسئولان برای پاسخگویی درست به مردم سخت کوشش کنند و تمام مناطق خطرناک شناسایی و به مردم اطلاع رسانی شود.

استاندار خراسان شمالی بیان کرد: تحت هیچ شرایطی اجازه رفتن به فضا‌های خطرناک داده نشود و چنانچه فردی اقدام به این کار کرد با جدیت برخورد شود.

شجاعی درباره پیگیری اعتبارات سیل گفت: مدیران در ارائه آمار ناشی از خسارت سیل هماهنگ باشند تا با ارائه رقم دقیق بتوانیم حداکثر اعتبار را برای جبران خسارت دریافت کنیم و همچنین مدیران برای افزایش میزان اعتبارات تلاش کنند.

وی همچنین بر لزوم پایش مستمر و مناسب وضعیت سد‌های استان تاکید کرد و افزود: رهاسازی آب سد‌ها با تسلط کامل و اطلاع رسانی دقیق به مردم منطقه همراه باشد تا دچار مشکل نشوند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی تصریح کرد: مایحتاج اصلی مردم توسط اتحادیه‌ها تهیه شود، دغدغه کنونی فرماندار نباید تأمین نیازمندی‌های سیل زدگان باشد.

شجاعی همچنین با اشاره به نام بردن از سه استان خراسان شمالی، گلستان و مازندران در جلسه روز گذشته هیأت دولت، بیان کرد: هیچ دستگاهی حق ندارد بدون توجه به اطلاعات با دستگاه مرکزی مکاتبه کند چراکه ملاک ارسال نامه از این استان به تهران براساس اصول و مکاتبات با استانداری است.

انتهای پیام / ا

مسیر های مربوط به روستاهای استان وصل می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.