فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: مصدومان تصادفات نوروزی در خراسان شمالی ۲۵ درصد کاهش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، سردار علیرضا مظاهری فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: تعداد مصدومان تصادفات رانندگی استان در نیمه نخست طرح نوروزی امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۵ درصد کاهش داشته است.
وی افزود: با اقدامات موثر پلیس در حوزه تصادفات تعداد مصدومان حوادث ترافیکی در نیمه نخست طرح نوروزی امسال از ۱۳۶ نفر به ۱۰۲ نفر کاهش یافته است.
وی گفت: این در حالی است که تعداد فوتی‌های تصادفات نیز از ۶ نفر به چهار نفر رسیدکه ۴۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.
سردار مظاهری با اشاره به افزایش مجموع تصادفات جاده‌ای در استان، گفت: شرایط آب و هوایی استان و وقوع سیل و نیز برف و کولاک در این افزایش تاثیرگذار بوده است.
وی یادآور شد: این در حالی است که با توجه به بارش‌هایی که تا چهارشنبه برای استان پیش بینی شده لازم است رانندگانی که قصد تردد در محور‌های استان را دارند اهتمام بیشتری نسبت به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی داشته باشند تا سفری خوش را برای خود و خانواده به ارمغان بیاورند.
بر پایه این گزارش؛ بررسی نقشه‌های هواشناسی و هم چنین تصاویر دریافتی از ماهواره بیانگر ورود سامانه بارشی تا چهارشنبه شب به استان است که سبب وزش باد شدید، بارش باران در پاره‌ای نقاط رگبار و رعد وبرق در نقاط مستعد با احتمال تگرگ پیش بینی می‌شود.
همچنین با توجه به رگباری بودن بارش در پاره‌ای نقاط وقوع رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها و کاهش ۶ تا هشت درجه‌ای دما تا روز چهارشنبه برای استان پیش بینی می‌شود.
در این راستا به مردم توصیه می‌شود با توجه به شرایط جوی در روز‌های آینده برای سفر در مناطق کوهستانی احتیاط لازم را داشته باشند.
انتهای پیام/ط


کاهش مصدوم در تصادفات رانندگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.