امشب و فردا رگبار و رعدو برق پراکنده برای برخی نقاط استان پیش بینی می شود.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ زارعی کارشناس هواشناسی استان گفت: بررسی نقشه های هواشناسی بیانگر حضور جریانات ناپایدار ضعیف در لایه میانی جو استان است  که از عصر امروز سبب رگبار و رعدوبرق پراکنده در نیمه شرقی و فردا نیز در نیمه شمالی استان خواهد شد.

وی با بیان اینکه برخی نقاط استان همچون شهرهای فردوس، سرایان، قاین، طبس،خوسف و بیرجند تحت تاثیر این بارشها قرار می گیرند، افزود:از روز دوشنبه با تقویت ناپایداری ها بتدریج وزش باد شدید، گردوخاک و رگبار و رعدوبرق بویژه برای نیمه غربی استان و شهرستانهای طبس، بشرویه، سرایان و فردوس قابل پیش بینی است.

زارعی با بیان اینکه دمای هوا تا روز سه شنبه  افزایش محسوسی دارد، گفت: دراین مدت دما به طور میانگین 8 تا 14 درجه سانتیگراد افزایش می یابد.

امروز گرمترین و سردترین شهرهای استان به ترتیب طبس با حداکثر دمای 24 درجه سانتیگراد بالای صفر و سربیشه با حداقل دما یک درجه سانتیگراد زیر صفر بودند.

تغییرات دمایی مرکز استان امروز بین 1 و 19 درجه سانتیگراد بود که پیش بینی می شود فردا با سه درجه افزایش، حداکثر دمای بیرجند به 22 درجه سانتیگراد بالای صفر برسد.

انتهای پیام / ط آ

 

برچسب ها: هواشناسی ، رعد و برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار