کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: بارش پراکنده برف و باران گاهی با رعد و برق برای امروز و امشب در شمال شرق استان قابل پیش بینی است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ لطفی، کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با توجه به الگوی نقشه‌های پیش یابی و فعالیت جریانات ناپایدار ضعیف در تراز میانی جو استان برای امروز افزایش ابر و در ساعات بعدازظهر و شب بارش پراکنده باران و برف گاهی با رعد و برق برای نواحی شمال شرق استان پیش بینی می‌شود.


وی با بیان اینکه بارش‌ها برای شهر‌های زیرکوه، درمیان، قاین، سربیشه و تاحدودی بیرجند، سرایان و فردوس پیش بینی شده، افزود: فردا در منطقه افزایش موقت ابر و برای روز ۵ شنبه با نفوذ امواج ناپایدار به جو ضمن افزایش ابر، وزش باد شدید همراه با گردو خاک، رگبار و رعدو برق در مناطق کوهپایه‌ای احتمال بارش تگرگ قابل پیش بینی است.


وی گفت: فردا دما به طور نسبی در منطقه افزایش می‌یابد.


کارشناس هواشناسی استان بیشترین بارش ثبت شده شب گذشته را در قاین با ۷.۲ میلیمتر اعلام کرد و افزود: دراین مدت در فتح آباد فردوس ۵.۲ میلیمتر، انارستانک ۵ میلیمتر، باغستان ۳، مهوید ۳.۵، معدن قلعه ۳، سرند دیهوک و عشق آباد یک میلیمتر، کلشانه ۲ و کریمو ۱.۵، فردوس ۱.۴، طاهر آباد ۰.۶ و سرایان ۰.۱ میلیمتر و طبس مقدار ناچیزی باران باریده است.


در شبانه روز گذشته سربیشه با حداقل دمای یک درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین و نهبندان با حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین شهر‌های استان بودند.


تغییرات دمای مرکز استان در این مدت بین ۱ و ۱۳ درجه سانتیگراد بود که پیش بینی می‌شود حداکثر دمای امروز بیرجند با یک درجه افزایش به ۱۴ درجه سانتیگراد بالای صفر برسد.
انتهای پیام/ب


بارش پراکنده برف و باران در خراسان جنوبی

 

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.