پیش بینی بارش باران و وقوع رواب آب

سامانه بارشی از امروز مناطق مختلف خراسان جنوبی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و با بارش‌های رگباری و وقوع رواناب همراه خواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ لطفی ، کارشناس هواشناسی استان گفت : مطابق با الگوی نقشه های ماهواره‌ای و خروجی مدل‌های پیش یابی از امروز تا اواخر وقت فردا دوشنبه با تاثیر امواج ناپایدار جوّی در منطقه وزش باد‌های شدید گاهی خیلی شدید سبب خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی خواهد شد و ضمن انتقال رطوبت، تراکم ابر، رگبار شدید باران گاهی رعد برق و در مناطق کوهپایه‌ای بارش تگرگ قابل پیش بینی است.

وی با بیان اینکه اوج فعالیت سامانه بارشی از امشب تا ظهر فردا خواهد بود، افزود: از اواخر وقت امشب در ارتفاعات شمال شرقی استان احتمال بارش برف دور از انتظار نیست.

لطفی گفت: هم اکنون دید افقی در شهر‌های طبس، حاجی آباد و سرایان به ۵ هزار متر و در فردوس به ۸ هزار متر کاهش داشته است.

کارشناس هواشناسی استان با بیان اینکه دمای هوا امروز روند افزایشی دارد، افزود: دمای هوا فردا کاهش محسوسی خواهد داشت.

لطفی درباره وقوع رواناب و آبگرفتگی معابر در مناطق مختلف استان، گفت: با توجه به شرایط و وضعیت جوّی منطقه و فراگیر بودن سامانه بارشی، بدلیل وزش باد‌های شدید و ماهیت رگباری بودن بارش‌ها اختلال در ناوگان حمل و نقل، وقوع رواناب و آبگرفتگی معابر شهری، روستایی و سیلابی شدن مسیل‌ها و احتمال بروز خسارت پیش بینی می‌شود.

در شبانه روز گذشته طبس با حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و قاین با حداقل دمای ۲ درجه سانتیگراد بالای صفر سردترین شهر‌های استان بودند.

تغییرات دمایی مرکز استان در این مدت بین ۸ و ۱۹ بوده و پیش بینی می‌شود حداکثر دمای امروز بیرجند با افزایش ۴ درجه‌ای به ۲۳ درجه سانتیگراد بالای صفر برسد.

انتهای پیام/ک

ورود سامانه بارشی به خراسان جنوبی

برچسب ها: هواشناسی ، کارشناس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.