بنگلادش اعلام کرد انتقال آوارگان به بهاسان چار -جزیره‌ای در خلیج بنگال که با قایق چند ساعت با خاک این کشور فاصله دارد- از ازدحام جمعیت در اردوگاه‌های مهاجران خواهد کاست.

انتقال هزاران آواره روهینگیا به جزیره‌ای دورافتادهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، اسنادی که رویترز منتشر کرده است، نشان می‌دهد سازمان ملل در حال تهیه طرح‌هایی برای کمک به بنگلادش به منظور انتقال هزاران آواره روهینگیا به جزیره‌ای دورافتاده، دور از سواحل این کشور است.

بسیاری از آوارگان مخالف این طرح هستند و برخی از کارشناسان حقوق‌بشر نگران هستند که ممکن است این اقدام، یک بحران جدید به وجود بیاورد. بنگلادش می‌گوید انتقال آوارگان به «بهاسان چار» - جزیره‌ای در خلیج بنگال که با قایق چند ساعت با خاک این کشور فاصله دارد - از ازدحام جمعیت در اردوگاه‌ها در کاکس بازار، که بیش از یک میلیون روهینگیا را در خود جای داده است، خواهد کاست. روهینگیا از اعضای یک اقلیت مسلمان هستند که از میانمار به بنگلادش گریخته‌اند.

بنگلادش می‌گوید به سختی تلاش می‌کند از پس هجوم آوارگان بربیاید و قصد دارد انتقال هزاران آواره به این جزیره را آغاز کند. رئیس کمیته نظم و قانون کابینه بنگلادش و یک وزیر ارشد دولت در گفتگو با رویترز اعلام کرد دولت قصد دارد ماه آینده شروع به انتقال آوارگان کند. وی گفت: "ما مشغول گفتگو با آژانس‌های سازمان ملل هستیم و آن‌ها موافقت کرده‌اند".

بهاسان چار جزیره‌ای که ۲۰ سال پیش از زیر آب بیرون آمد، هیچگاه مسکونی نبوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار