رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه کوهپایه اصفهان از پیوستن این منطقه به کمپین "ساعت زمین" در جهت حفظ محیط‌ زیست و مصرف محتاطانه انرژی خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سعید صدری، رئیس آموزش و پرورش منطقه کوهپایه گفت: با توجه به همیاری و مشارکت در حفظ محیط زیست، بقا و احیای آن، آموزش و پرورش منطقه کوهپایه به عنوان نماد آموزشی و الگوی فرهنگی امسال نیز در رویداد بین‌المللی محیط زیستی "ساعت زمین" مشارکت می‌کند و برای دومین سال پیاپی ۸۲۲ خانواده فرهنگی در بخش کوهپایه و همگام با این رویداد مهم جهانی، مصرف انرژی منازل خود را در حرکتی فرهنگی و جمعی به حداقل ممکن خواهند رساند.

صدری با اشاره به رویداد "ساعت زمین" بیان نمود: "ساعت زمین" رویداد جهانی با ماهیت حفاظت و مصرف بهینه و محتاطانه انرژی میباشد که در آخرین شنبه ماه مارس بطور همزمان در اکثر نقاط دنیا توسط صندوق جهانی طبیعت (World Wide Fund for Nature) و با هدف آگاهی رسانی درباره تغییرات آب و هوایی و صرفه جویی و مصرف محتاطانه انرژی برگزار می‌شود و امسال نیز ۸۲۲ خانواده از جامعه فرهنگیان بخش کوهپایه با رسالت حفاظت از میراث ملموس، کمک به حفاظت از محیط زیست و فرهنگ سازی صرفه جویی انرژی، خود را موظف به حمایت و شرکت در رویداد "ساعت زمین" می‌دانند.

وی افزود:در این رویداد، خانواده، نهاد، ارگان و کاسبان کسب و کار با خاموش کردن چراغ‌ها و سایر دستگاه‌های غیر ضروری خود به مدت یکساعت اهمیت حفظ، احیا، ابقا و صرفه جویی در مصرف انرژی را یادآوری می‌کنند. در اکثر کشورها، نماد‌های شهری مهم خاموش می‌شوند و اینبار فرهنگیان بخش کوهپایه نیز مصرف انرژی منازل خود را به حداقل ممکن رسانده تا علاوه بر حضور در این کمپین، این رسالت را به خانه‌ها کشانده و از نزدیک بحث آموزشی و فرهنگ سازی آن را برای کوچک و بزرگ هر خانواده‌ای ملموس نمایند و این رویداد به صورت واقعی تری اجرا شود.

رئیس آموزش و پرورش منطقه کوهپایه در مورد چگونگی شروع این رویداد جهانی بیان داشت: این رویداد از سال ۲۰۰۷ در استرالیا آغاز شده و در سال گذشته، این برنامه در ۱۸۸ کشور اجرا و بیش از ۱۷ هزار نماد و بنای مهم شهری و کشوری با این جنبش برای یک ساعت خاموش شده اند، در میهن اسلامی ایران نیز بنا‌هایی از جمله برج میلاد، سی وسه پل و... به این جنبش گرویده و خاموش شده اند و در شرق اصفهان نیز برای دومین سال پی در پی جامعه فرهنگیان به این کمپین پیوسته و امسال بیش از ۸۲۲ خانواده فرهنگی دربخش کوهپایه در این حرکت عظیم جهانی شرکت میکنند.

وی در پایان تاکید کرد:شنبه، ۱۰ فروردین ۹۸ برابر با ۳۰ مارس ۲۰۱۹ از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰ بخش کوهپایه نیز خاموش خواهد شد. 

 
انتهای پیام/م 
 

پیوستن کوهپایه اصفهان به کمپین "ساعت زمین"

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار