نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گفت:بیشترین فعالیت طلاب فرهنگی است و این کانون‌ها غیرسیاسی و غیردولتی هستند؛ طلاب در هنگام بروز حوادث با کمک این کانون سازمان‌دهی می‌شوند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام عبدالحسین معزی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور دیشب در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری همایش 3 روزه خواهران و برادران عضو کانون طلاب جمعیت هلال احمر اظهار کرد: جمعیت هلال احمر جمعیتی داوطلب محور است و اعضای آن را این داوطلبان تشکیل می‌دهند، این اعضا در شکل‌ها و تخصص‌های مختلف از جمله پزشکی، علمی و امور خیریه در راستای اهداف جمعیت هلال احمر به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه سازمان جوانان جمعیت هلال احمر از سنین 12 تا 29 ساله را شامل می‌شود، افزود: شکل‌دهی به جوانان در قالب کانون‌های دانش‌آموزی، دانشجویی، طلاب، عشایر و... صورت می‌گیرد، این افراد آموزش‌های لازم را دیده و با همکاری یکدیگر مهارت‌هایی را به دست می‌آورند که در زمان بروز حوادث در کشور به مردم و سلامت جامعه از لحاظ روحی و روانی کمک و خدمت کرده و صلح، صفا و دوستی را در جامعه پراکنده کنند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به فعالیت کانون طلاب جمعیت هلال احمر عنوان کرد: کسانی که در حوزه‌های علمیه در سراسر کشور متخصص علم و دانش اسلامی می‌شوند در عین حال آمادگی این را پیدا می‌کنند که خدمتگزار جامعه باشند، مرجعیت در حوزه‌های دینی نه تنها از لحاظ شناخت و معرفت دینی است که این‌ها ملجأ و پناهگاه مردم نیز در مشکلات هستند.

وی در ادامه توضیح داد: عرصه‌های گوناگونی برای خدمت طلاب در جامعه وجود دارد که از جمله کمک روحی و روانی به افرادی که در حوادث خود یا خانواده‌شان دچار مشکل شده‌اند را شامل می‌شود؛ سال گذشته سال پرحادثه‌ای بود که زلزله کرمانشاه مهیب‌ترین حادثه به‌حساب می‌آمد و طلاب داوطلب حضور مؤثری در خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان داشتند، کمک در زمان آتش‌سوزی جنگل‌ها، رانش زمین و حوادث و بیماری‌های مختلف در جامعه از جمله زمینه‌های خدمت‌رسانی طلاب به‌حساب می‌آید.

معزی تصریح کرد: مبارزه با خشکسالی وظیفه جمعیت هلال احمر نیست اما این جمعیت با کمپین نذر آب به کمک مردم به‌خصوص در شرق کشور شتافتند.

وی با اشاره به مهم بودن ایام تبلیغ جهت خدمت‌رسانی و کمک طلاب به مردم اضافه کرد: در همایش کانون طلاب جمعیت هلال احمر مسؤولان دفاتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در 31 استان، معاونت طلاب حوزه علمیه سراسر کشور، معاون سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، منتخبان از اعضای نخبه و دبیران کانون طلاب حضور دارند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با تأکید بر اینکه حوزه‌ها باید اجازه دهند که جمعیت هلال احمر در حوزه‌ها فعالیت داشته باشد، ابراز کرد: مدیریت حوزه علمیه در استان‌های قم، خراسان و اصفهان اجازه ورود و فعالیت کانون طلاب جمعیت هلال احمر را داده‌اند که البته آیین‌نامه لازم داشت که در مراحل پایانی تدوین است؛ در کل کشور 207 کانون طلاب فعال بوده که 101 کانون در حوزه خواهران و 106 کانون در حوزه برداران وجود دارد، البته از این بین 187 کانون فعال و بقیه نیمه فعال هستند؛ 500 مدرسه علمیه در سراسر کشور داریم که اگر هر مدرسه یک کانون بخواهد 500 کانون نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه در همایش کانون طلاب هلال احمر به این پرداخته شد که چه طور کانون‌ها را در حوزه‌ها تشکیل دهیم، گفت: این کانون‌ها می‌توانند حداقل 20 نفر تا بالاتر عضو داشته باشند، در این همایش هم بالغ بر 300 نفر از طلاب از سراسر کشور شرکت کرده‌اند.

معزی در رابطه با اهداف کانون طلاب مطرح کرد: مشخص کردن اینکه طلاب چگونه می‌توانند در خدمت افراد نیازمند باشند، رسیدگی به بیماران، پدید آوردن آرامش روحی برای مردم در حوادث، مشاوره دادن و ارائه خدمات معنوی، شناسایی و کمک به افراد نیازمند در محلات، تلاش در تقویت روحیه نوع‌دوستی، نشان دادن اینکه اسلام دین و آیین بشردوستی است و ترویج این تفکر در بین جوانان از جمله اهداف این کانون است.

وی تأکید کرد: بیشترین فعالیت طلاب فرهنگی است و این کانون‌ها غیرسیاسی و غیردولتی هستند؛ طلاب در هنگام بروز حوادث با کمک این کانون سازمان‌دهی می‌شوند، در خدمت‌رسانی به مردم آسیب‌دیده به دین و آیین افراد توجه نمی‌کنیم، طلاب همچنین ایثارگری و گذشت را در جامعه ترویج می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در ادامه اذعان کرد: کانون طلاب بر اساس آیین‌نامه کانون دانشجویان تشکیل شد اما این آیین‌نامه برای کانون طلاب به طور جداگانه تدوین شده و در حال به نتیجه رساندن آن هستیم؛ تبلیغ در ایام ماه محرم، توجه به کانون خانواده، حضور و فعالیت در فضای مجازی و تلاش برای رهایی معتادان از بند اعتیاد از جمله دیگر اقدامات کانون طلاب است.

وی ادامه داد: امسال طلبه پزشکی در سیستان و‌ بلوچستان در لباس طلبگی به ویزیت بیماران پرداخت که این خود بهترین تبلیغ برای دین است. وی با اشاره به اینکه بیش از 4 هزار و 500 طلبه شهید و امدادگر داریم، عنوان کرد: در روز دوم حادثه کرمانشاه نیز نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در سرپل ذهاب حاضر شد، نمایندگان ما در استان‌های درگیر این حادثه نیز در محل حاضر شدند و تا هم اکنون نیز در حال خدمت‌رسانی هستند.

معزی با اشاره به اینکه در زمان زلزله کرمانشاه در فضای مجازی علیه خدمت‌گزاران در حادثه کرمانشاه خیلی هجمه کردند، گفت: این هجمه‌ها در حالی وارد می‌شد که 33 سازمان در قالب ستاد مدیریت بحران کشور در کرمانشاه کمک می‌کردند، داوطلبان جمعیت هلال احمر در 72 ساعت اولیه به طور فعال کمک کردند، الآن هم در حال کمک هستند و کمک‌های مردم را به زلزله‌زدگان رساندند، البته این نکته حائز اهمیت است که اطلاع‌رسانی در این حوزه ضعیف بوده است.

وی در ادامه اظهار کرد: در زمان جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای زلزله‌زدگان کرمانشاه 60 میلیارد تومان توسط مردم کمک شد که بین 30 هزار نفر توزیع شد؛ علیه هلال احمر و نظام تبلیغات فراوانی شد، اما انبارها کمک‌های مردمی جمع و به زلزله‌زدگان کمک شد، البته هلال احمر هم 280 میلیارد ریال از ذخایر و ‌امکانات خود کمک کرد، سرمایه عظیم هلال احمر اعتماد مردم است که در این زمینه باید شفاف‌سازی شود.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر افزود: در زمان جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای زلزله‌زدگان کرمانشاه اصفهان بعد از تهران بیشترین دریافت کمک‌های نقدی را داشت، ریز تقسیم کمک‌های مردمی توسط هلال احمر مشخص است، همچنین برای هر نفر شناسنامه امدادی داریم که مشخص شود به هر نفر در هر زمینه‌ای چه کمکی شده است. 

 

انتهای پیام/م

 

نشست خبری نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر

برچسب ها: هلال احمر ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.