اندونزی در پی سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس خطوط هوایی اتیوپی، سفارش خرید ۴۹ فروند از این مدل هواپیما را لغو کرد.

اندونزی سفارش خرید ۴۹ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس را لغو کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، یک شرکت هواپیمایی اندونزی امروز (جمعه) اعلام کرد درخواست لغو سفارش خرید ۴۹ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس را به این شرکت داده است.

شرکت هواپیمایی «گارودا ایندونزیا» که پیشتر سفارش خرید ۴۹ فروند از این مدل بوئینگ را داده بود با انتشار بیانیه‌ای از درخواست لغو این سفارش خبر داد.

خبرگزاری رویترز به نقل از مدیر مالی شرکت «گارودا» اعلام کرد به احتمال زیاد این شرکت سفارش خرید بوئینگ ۷۳۷ مکس را لغو کرده و با مدل دیگری آن را جایگزین کند. این شرکت اندونزیایی در تاریخ ۱۴ مارس نامه‌ای مبنی بر لغو سفارش خرید هواپیمای ۷۳۷ مکس را به شرکت بوئینگ ارسال کرده است.

این مقام به طور صریح به علت لغو سفارش خرید بوئینگ ۷۳۷ مکس اشاره‌ای نکرده است و به همین منظور مقامات شرکت بوئینگ قرار است روز ۲۸ مارس برای دریافت پاره‌ای از توضیحات به جاکارتا، پایتخت اندونزی سفر کنند.

طبق این گزارش، شرکت گارودا فقط یک فروند هواپیمای جدید بوئینگ ۷۳۷ مکس در ناوگان هوایی خود دارد که پیش از حادثه سقوط هواپیمای اتیوپی قرار بود ۴۹ فروند دیگر به ناوگان هوایی خود اضافه کند.

در حال حاضر، بسیاری از کشور‌های جهان استفاده از بوئینگ ۷۳۷ مکس را در ناوگان هوایی خود به حالت تعلیق درآورده اند و برخی دیگر حتی عبور این مدل هواپیما را از آسمان خود ممنوع کرده اند.

چندی پیش، یکی از هواپیما‌های مسافربری بوئینگ ۷۳۷ مکس که از آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی راهی نایروبی، پایتخت کنیا بود لحظاتی پس از پرواز با ۱۵۷ مسافر از ۳۳ ملیت مختلف دچار سانحه شد و سقوط کرد. این اتفاق، دومین حادثه برای هواپیما‌ی ۷۳۷ مکس به شمار می‌رود که از سال ۲۰۱۷ به پرواز درمی‌آید. شش ماه قبل نیز همین مدل از هواپیما‌های مسافربری بوئینگ متعلق به شرکت هوایی لایون با ۱۸۹ سرنشین بعد از برخاستن از باند در جاکارتا، پایتخت اندونزی سقوط کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار