اداره تحقیقات و تحلیل ایمنی هواپیمایی فرانسه اطلاعات جعبه سیاه هواپیمای «بوئینگ ۷۳۷ مکس» را که به تازگی دچار سانحه شد و همه سرنشینان آن جان باختند، در اختیار مقامات اتیوپی قرار داد.

فرانسه اطلاعات جعبه سیاه هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس را در اختیار اتیوپی قرار دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اداره تحقیقات و تحلیل ایمنی هواپیمایی فرانسه روز گذشته اعلام کرد کارشناسان این مرکز اطلاعات جعبه سیاه هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ را که هفته گذشته در اتیوپی سقوط کرد استخراج کرده و در اختیار مقامات این کشور قرار دادند.

اداره تحقیقات ایمنی هواپیمایی فرانسه اعلام کرد اطلاعات جعبه سیاه با موفقیت توسط تیم این اداره استخراج شد و در اختیار تیم تحقیقاتی اتیوپی قرار گرفت. نهاد ایمنی هوایی فرانسه یادآور شد که بررسی ثبت کننده اطلاعات پرواز ادامه خواهد داشت. اطلاعات پرواز و صدا‌های ضبط شده هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ روز پنج شنبه به منظور استخراج و بررسی در اختیار فرانسه قرار گرفت. پیشتر مقامات اتیوپی از اداره تحقیقات ایمنی فرانسه برای تحلیل و بررسی جعبه سیاه هواپیمای مذکور درخواست کمک کرده بودند.

شایان ذکر است، هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ که راهی نایروبی و حامل مسافرانی از ۳۳ ملیت مختلف بود، اوایل روز یکشنبه دچار سانحه شد و سقوط کرد. این هواپیما پیش از قطع ارتباط با برج کنترل، در ساعت ۸ و ۳۸ دقیقه صبح به وقت محلی از باند فوردگاه آدیس آبابا برخاست، اما تنها ۶ دقیقه بعد در منطقه «بشفتو» در ۵۰ کیلومتری جنوب شرق پایتخت سقوط کرد.

رادیوی اتیوپی اعلام کرد تمام ۱۵۷ سرنشین این هواپیما کشته شدند. طی پنج ماه گذشته این دومین هواپیما از این نوع است که سقوط می‌کند. در ماه اکتبر گذشته نیز یک بوئینگ «۷۳۷-مکس» با ۱۸۹ سرنشین دقایقی پس از برخاستن از فرودگاه جاکارتا به داخل دریا سقوط کرد. در شرایط مشابه، یک فروند هواپیمای شرکت هواپیمایی لاین ایر اندونزی ماه اکتبر در دریا سقوط کرد و ۱۸۹ سرنشین آن کشته شدند.

در پی سانحه سقوط هواپیمای شرکت اتیوپی ایرلاینز که روز یکشنبه نزدیک آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی روی داد و ۱۵۷ کشته برجای گذاشت، بسیاری از کشور‌ها از جمله آمریکا حریم هوایی خود را به روی هواپیما‌های بوئینگ ۷۳۷ مکس ۸ و ۹ بسته یا دستور توقف پرواز این مدل هواپیما‌ها را به شرکت‌های هواپیمایی خود صادر کرده اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: فرانسه ، فرودگاه ، هواپیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار