عربستان سعودی تا مشخص شدن نتیجه تحقیقات درباره علت سقوط هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس، از نهایی کردن قرارداد خرید ۳۰ فروند از این مدل خودداری می‌کند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، در پی سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس شرکت هواپیمایی اتیوپی که به کشته شدن ۱۵۷ سرنشین آن مجر شد، عربستان سعودی که خود را برای نهایی کردن قرارداد خرید بوئینگ ۷۳۷ مکس آماده می‌کرد، در نظر دارد تا مشخص شدن نتیجه تحقیقات درباره علت سقوط این هواپیماها، دست نگه دارد.

شرکت هواپیمایی «فلای آدیل» عربستان سعودی پیشتر آمادگی خود را برای خرید ۳۰ فروند بوئینگ ۷۳۷ مکس اعلام کرده بود، ولی با دو سانحه‌ای که برای این مدل رخ داد، نهایی شدن قرارداد خرید به پس از مشخص شدن نتیجه تحقیقات درباره علت سقوط موکول شده است.

در حال حاضر، بسیاری از کشور‌های جهان پرواز این مدل هواپیمای بوئینگ را به تعلیق درآورده اند. مکزیک، اتیوپی، مالزی، سنگاپور، چین و استرالیا نیز که از بوئینگ ۷۳۷ مکس در ناوگان هوایی خود استفاده می‌کنند، پرواز این مدل را متوقف کردند. پس از آن روسیه، انگلیس، برزیل، عمان و آلمان هم پرواز این هواپیما‌های ساخت آمریکا را به مبدا یا مقصد این کشور‌ها به حالت تعلیق درآوردند.

یکشنبه گذشته، هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ مکس که از آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی راهی نایروبی، پایتخت کنیا بود لحظاتی پس از پرواز با ۱۵۷ مسافر از ۳۳ ملیت مختلف دچار سانحه شد و سقوط کرد. این اتفاق، دومین حادثه برای هواپیما‌ی ۷۳۷ مکس به فاصله تنها شش ماه به شمار می‌رود که از سال ۲۰۱۷ کار خود را آغاز کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
ننگ بر السعود
آخرین اخبار