وزیرحمل ونقل اتیوپی اعلام کرد اطلاعات جعبه سیاه هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ این کشور نشان می‌دهد که سقوط این هواپیما بسیار شبیه هواپیمای شرکت اندونزی است که در ماه اکتبر سقوط کرده بود.

شباهت سقوط هواپیمای اتیوپی به سقوط هواپیمای اندونزیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، داگماویت موگس، وزیرحمل ونقل اتیوپی اعلام کرد اطلاعات جعبه سیاه هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس این کشور که اخیرا در مسیر کنیا سقوط کرد، نشان می‌دهد که سقوط این هواپیما بسیار شبیه سقوط هواپیمای شرکت اندونزی است که در ماه اکتبر سقوط کرده بود.

موگس گفت شباهت دو سقوط موضوع مطالعات بیشتر است که طی ۳۰ روز آینده انجام خواهد شد.

براساس گزارشها، در هر دو مورد، هواپیما‌ها اندکی بعد از تیک آف با مشکل در ارتفاع گرفتن و سقوط با شیب تند مواجه شده و همچنین نوسانات زیادی در سرعت هوایی این دوهواپیما گزارش شده بود.

جعبه سیاه هواپیمای اتیوپی که هفته گذشته سقوط کرد و منجر به کشته همه سرنشینان آن شد اخیرا برای رمزگشایی به فرانسه ارسال شده بود.

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس-۸ خطوط هوایی اتیوپی با ۱۵۷ سرنشین هفته گذشته سقوط کرد.

این هواپیما از همان مدلی بود که در ماه اکتبر ۲۰۱۸ در اندونزی سقوط کرد و همه ۱۸۹ مسافر آن کشته شدند.

سقوط این دوهواپیما در کمتر از ۵ ماه باعث بروزبحران در پرواز هواپیما‌های ۷۳۷ در سرتاسر جهان شده است. تقریبا بیشتر کشور‌هایی که این مدل هواپیما از آسمان آن‌ها عبور میکنند از جمله ایران تا روشن شدن وضعیت امنیت این هواپیما، پرواز آن را در آسمان خود متوقف کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار